56% סבורים: ליברמן יעדיף את גנץ על פני ביבי • ‘עוצמה’ מתחזקת

על פי הסקר, גם השבוע ישראל ביתנו עם נתון דו-ספרתי - 10 מנדטים • טלטלה? שקד דווקא מתחזקת במנדט ועולה ל־10 • והעבודה-גשר? נחלשת שוב ל-5 מנדטים • גוש הימין 57 מנדטים - ואף אחד לא יכול להרכיב ממשלה • התחזקות מסוימת לבן גביר, לזהות אין שום סיכוי
חרדים 10
כ"ב אב התשע"ט / 22.08.2019 23:33

חתימת הסכם העודפים בין ישראל ביתנו לכחול לבן הייתה אחד הנושאים המרכזיים בשבוע הפוליטי החולף: מהסקר השבועי של 103fm, שתוצאותיו יפורסמו הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל, עולה כי רוב הנשאלים – 56 אחוזים, מעריכים כי הצעד הזה מקרב את אביגדור ליברמן לתמיכה בבני גנץ כראש הממשלה הבא –  ולא בבנימין נתניהו.

על פי הסקר שביצע מכון סמית בהנהלת רפי סמית, מפלגתו של ליברמן שומרת על יציבות, ועומדת על 10 מנדטים זה השבוע השני ברציפות, ובפעם השלישית בחודש האחרון.

גם השבוע, כמו בכל סקר מאז נפתחה מערכת הבחירות לכנסת ה-22, ליברמן הוא לשון המאזניים בין גוש הימין-חרדים וגוש השמאל-ערבים, ואף אחד מראשי הגושים לא יוכל, בתרחיש הגיוני, להקים ממשלה בלעדיו.

הטלטלה שעברה השבוע יו”ר ימינה, איילת שקד, לאחר הפירסום ב’הארץ’ לא באה לידי ביטוי בסקר. למעשה, ההיפך הוא הנכון: בשבוע שבו התמודדה עם פרסומים על הצעות מטעמה, לכאורה, לראש הממשלה נתניהו לסיוע בתיקיו הפליליים תמורת שריון בליכוד, מפלגת ימינה בראשותה עולה לראשונה בסקר לנתון דו-ספרתי: 10 מנדטים.

מי שיורדת היא מפלגת העבודה־גשר. אחרי שבוע אחד בלבד עם 6 מנדטים בסקר, שבה המפלגה בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי־אבקסיס למימדיה בסקרים הקודמים – 5 מושבים בלבד.

שני השינויים האלה מעמידים את הפער בין הגושים על 3 מנדטים, כאשר הימין בראשות נתניהו עומד על 57 מנדטים, ומפלגות השמאל והרשימה הערבית המשותפת על 53.

יתר התוצאות, בדומה לשבוע שעבר: הליכוד עם 32 מנדטים, כחול לבן עם 30, הרשימה המשותפת עם 11, ש”ס  עם 8 מושבים, יהדות התורה – 7 והמחנה הדמוקרטי נותר אף הוא עם 7 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה נרשמת התחזקות מסוימת לעוצמה יהודית: המפלגה בראשות איתמר בן גביר זוכה השבוע לקולות 2.2 אחוזים מהנשאלים. זהות בראשות משה פייגלין עם 1.4 אחוזים.

המפלגות האחרות לא חצו את קו האחוז.

הסקר השבועי בוצע בתאריכים 22-21 באוגוסט על פי שיטות סטטיסטיות מקובלות, בשילוב של פאנל אינטרנטי וריאיונות טלפוניים בשעות היום והערב, בקרב 600 איש/ה שענו בפועל, כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בגילי 18 ומעלה). טעות הדגימה עומדת על 4 אחוזים, ושיטת הדגימה היא ‘אשכולות דו-שלבי’ (מספר המתבקשים להשתתף – 4,236 בני אדם).

התוצאות המלאות, ניתוחים ופרשנויות – הבוקר ב־09:00 בתוכניתו של ניסים משעל ב־103fm.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוצמה לישראל תהרוג את ממשלת ימין
    23/08/2019 00:13
    יעקב
  1. עוצמה תהיה הכי קרובה לעבור ותשרוף 3 מנדטים לימין. הצבעה לעוצמה תעלה את השמאל לשלטון

  2. ליברמן מעדיף את ביבי וגנץ ביחד!
    23/08/2019 20:28
    אנחנו
  3. למה לשאול שאלות לא רלוונטיות ומוטעות?…