התמונה שמרגשת את מוצקין: הרב והראיס בחיבוק אחרי נתק של שנים

הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן וראש העיר חיים צורי היו צהובים זה לזה שנים רבות • אבל הבוקר שיתף ראש העיר בפייסבוק שלו תמונה של שניהם - וכתב: "חיבוק רב אחרי נתק של שנים עם רב העיר"
אבי כץ
כ' אב התשע"ט / 21.08.2019 19:50

לאחר שנים ממושכות של נתק: ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, והרב הראשי של העיר, הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, סיימו את הסכסוך המתוקשר ביניהם – בחיבוק חם.

ראש העיר צורי והרב דרוקמן ניהלו סכסוך שכלל תלונות הדדיות, עתירות לבתי משפט והאשמות שונות.

אולם הבוקר (רביעי) נראה שהסכסוך הגיע לסיומו, כאשר צורי העלה תמונה של השניים מחובקים אל דף הפייסבוק שלו – וכתב: “חיבוק רב אחרי נתק של שנים”.

לחרדים 10 נודע, כי מי שהוביל ל’סולחה’ הם ידידים משותפים של השניים, ש”לחצו וחלצו” עד לשלום המיוחל.

העימות האחרון בין השניים היה  לפני 8 חודשים, אז הגיש ראש העיר עתירה קנטרנית לבג”ץ נגד שרת המשפטים איילת שקד ונגד הגר”ד דרוקמן – בדבר הדרישה להעמיד את הרב לדין משמעתי ולהדיחו מתפקידו.

על פי הטענות בעתירה שהגישה העירייה, רב  העיר, המכהן בתפקידו יותר מ-35 שנה, ‘נוהג בנסיונות בלתי פוסקים להחדיר ריב ומדון בקרב תושבי העיר’ – זאת, בין היתר, בשל ההתבטאויות המיוחסות לרב נגד ערבים, לאחר שהתבטא בעבר נגד נוכחות מוגברת של גברים ערבים לצד נערות יהודיות בעיר והתריע מפני התבוללות.

הגר”ד דרוקמן נחשב לרב אהוב ומקובל על כלל האוכלוסייה בעיר, אך יתכן ומלחמתו ללא מורא בענייני הלכה וצניעות היתה לצנינים בעיני גורמים מסוימים בעיר.

מי שייצג אז את הרב היה ידידו –  איימן אבו-ריא, עורך דין ערבי מחיפה, שאף הוביל לניצחונו בעתירה, זאת לאחר ששופטי בג”ץ מחקו את העתירה.

הרב דרוקמן אמר אז:  “לא היה לי כל ספק שכך יהיה, זה היה ברור מראש. ברם, טוב שגם הציבור הכללי הפנים שמה שהתרחש כאן לא היה אלא מסע נקמה אגוצנטרי נטו, תמוה ומטריד.

“חבל שהחוק במדינה מאפשר לראשי רשויות מקומיות להשתמש בקופה הציבורית כדי לממן טרטור אישי ציבור בעלי חוט שדרה, ובכללם רבנים, שאינם מוכנים לרקוד תמיד לפי קצב צליליהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב דרוקמן
    21/08/2019 22:30
    יונתן רובין
  1. גאון ונערץ על תשובי העיר. ממנו ייראו וכן יעשו.