צו מניעה נגד מינוי מנכ”ל משרד המשפטים: לא יאושר לפני הבחירות

שופטי בית המשפט העליון הוציאו צו מניעה למינוי של עו"ד אופיר כהן לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים • מבקשים מהמדינה להסביר: מדוע לא יבוטלו פיטוריה של המנכ"לית הקודמת של משרד המשפטים - אמי פלמור
אריה ריבקינד
כ' אב התשע"ט / 21.08.2019 12:33

בדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בבג”ץ על העתירה של התנועה למען איכות השלטון נגד הליך המינוי של אופיר כהן  למנכ”ל משרד המשפטים –  הוציא בית המשפט צו על תנאי המחייב את המדינה להסביר מדוע לא יבוטל מהלך פיטוריה של פלמור ומינויו של עו”ד כהן במקומה.

לוח הזמנים העולה מהחלטה זו יביא, על פי ההערכות, לדחייה במינוי עד לאחר הבחירות.

בדיון נזפו השופטים בנציג המדינה על כך שלא התייחס בתגובתו הכתובה שנשלחה לבית המשפט לגוף הטענות שבעתירה.

עם תחילת הדיון, פנה השופט מזוז אל נציגי המדינה: “העתירה עוסקת בהליך של הפסקת כהונה של מנכ”ל ומינוי מנכ”ל חדש בתקופת בחירות והסיבות בה זה נעשה ולכן הטענה שהעתירה מוקדמת אין לה שום בסיס.

“אם התנועה הייתה ממתינה עם העתירה זו אפילו הייתה עתירה מאוחרת. השאלה היא האם יש נסיבות שמצדיקות הפסקת העסקת מנכ”ל ומינוי מנכ”ל חדש, מי שלו לא יהיו, ובוודאי מינוי מחוץ לשירות הציבורי. המהלך הזה על פניו לכאורה סותר כל שורה בטענות היועמ”ש ועומד חזיתית מול פסיקה ברורה של בג”ץ”.

נציג המדינה ציין בדיון כי לעת עתה ממשיכה פלמור בתפקידה כמנכ”לית. הוא אמר כי היא נמצאת בימים אלה בחופשה, אך מגיעה למשרד מדי כמה ימים ולמעשה  לא הפסיקה למלא את תפקידה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות