מה היה במסר של שקד לביבי כשניסתה להצטרף לליכוד?

ב'הארץ' נטען כי במסגרת הניסיונות של איילת שקד לחבור לליכוד היא שלחה נציגים שינסו לשכנע את נתניהו ובני משפחתו • השליחים שדיברו מטעמה העבירו לנתניהו מסר: "היא שולטת במנדבליט" • שקד: "יש כאן ניסיון נמוך ומכוער להכפיש אותי" • בשמאל משתלחים: "מסרסרת ביועץ"
אריה ריבקינד
י"ח אב התשע"ט / 19.08.2019 20:17

חברי כנסת ועיתונאים מהשמאל תוקפים הערב (שני) בחריפות את יו”ר ‘ימינה’ איילת שקד, בעקבות דיווח של העיתונאי חיים לוינסון ב’הארץ’, לפיו שליחים מטעמה של שקד הציעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא תשפיע על היועץ המשפטי לממשלה לטובתו, במסגרת ניסיונותיה לרכך את ההתנגדות להצטרפותה לרשימת הליכוד

על פי הפרסום, נחשפו התכתבויות והקלטות לפיהן שליחים מטעמה של שקד אף הציעו תמיכה מלאה במהלך שיעניק לנתניהו חסינות וימנע את העמדתו לדין.

עוד דווח בהארץ, כי שקד השתמשה בקשריה עם עיתונאים, פוליטיקאים ומקורבים ושלחה נציגים מטעמה שניסו לשכנע את ראש הממשלה, רעייתו ואת בנו יאיר.

לפי הפירסום, אחד השליחים של יו”ר ‘ימינה’ אמר: “היא ככה עם מנדלבליט” – תוך כדי שהוא עושה תנועה חיבור באצבעות ידיו. “היא שולטת ביועמ”ש ויודעת להשפיע עליו”.

אותו נציג העביר לנתניהו מסר לפיו “אם שקד לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי ילך לכלא”.

שליח אחר הוסיף שרק שקד יכולה להביא לו חסינות. “היא יודעת להסביר בתקשורת למה החסינות מוצדקת. יש לה אמינות. היא לא מירי רגב”, אמר הגורם. “נאמנות מוחלטת, היא תתמוך בראש הממשלה בכל דבר”.

בתגובה לפרסום אמרה שקד: “יש כאן ניסיון נמוך ומכוער להכפיש אותי. אם הדברים שמצוטטים נאמרו על ידי אדם כזה או אחר, הם חמורים בהחלט, אך אין להם קשר אליי ולא נאמרו בידיעתי.

“מעולם לא דיברתי עם היועץ המשפטי לממשלה על תיקים פליליים, כל שכן על תיקי נתניהו. אני סומכת על הציבור שהוא יותר חכם מזה”.

נתניהו הגיב הערב על איילת שקד: “היא הייתה יכולה להיכנס לליכוד כמו כל אחד אחר, אילו רצתה, היא לא רצתה. לא שקלתי לשריין אותה”.

בליכוד הגיבו לדיווח: ”ראש הממשלה נתניהו לא זקוק לאף פוליטיקאי כדי לטעון שהטענות האבסורדיות נגדו משוללות כל יסוד וחסרות כל תקדים”.

סתיו שפיר, מועמדת ‘מרצ – המחנה הדמוקרטי’, השתלחה בשקד בעקבות הפרסום: ‏״שרת משפטים לשעבר שמסרסרת ביועץ המשפטי לממשלה תמורת כיסא. מה שאנחנו רואים פה זה שוחד פוליטי, ומהשפלים שהיו. דיל המאה הוא דיל החסינות של ביבי״.

רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר אמרה: “ההבטחה של שקד לנתניהו, לכאורה, שתשלוט במנדלבליט ותבטיח חסינות לביבי מזעזעת. אם מישהו עוד היה זקוק להוכחה למה נתניהו לא כשיר להמשיך בתפקידו, הפרסום בהארץ סיפק אותה.

“גם אם מקורבים לשקד הבטיחו זאת בשמה שלא בידיעתה, לטענתה, ברור שכל המערכת הפוליטית מימין משועבדת לניסיון של ראש הממשלה להיחלץ מכתב אישום ולהתבצר בבלפור. שקד חייבת עוד הערב לחשוף מה הבטיחה בדיוק לנתניהו בתמורה להסכמה לשילובה בליכוד”.

מיכאל בן ארי מעוצה יהודית צייץ: “שקד: ‘אני שולטת במנדלבליט׳.

“אין מנוס, לאילת שקד יש הערב אחת משתי ברירות: 1. לתבוע דיבה את חיים לוינסון ועיתון הארץ, ולקרוע להם את הצורה. 2. לפרוש מהחיים הפוליטיים ולקוות שלא ינקטו נגדה חקירה והליכים, על התערבות בוטה בהליכים משפטיים. בהיותה מכהנת כשרת משפטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות