עיתונאית חרדית משכונת הר נוף מונתה לכתבת המדינית של ‘מעריב’

אנה רייבה-ברסקי, עיתונאית חרדית, תושבת שכונת הר נוף בירושלים, לשעבר כתבת פוליטית ומגישת תוכנית ראיונות שבועית בערוץ 9 - מונתה לכתבת המדינית של מעריב
אבי כץ
י"ח אב התשע"ט / 19.08.2019 17:30

אנה רייבה-ברסקי, עיתונאית חרדית, תושבת שכונת הר נוף בירושלים, לשעבר כתבת פוליטית ומגישת תוכנית ראיונות שבועית בערוץ 9 – מונתה לכתבת המדינית של קבוצת מעריב.

שלוש פעמים בשבוע היא מנחה את התוכנית ‘טמה דנה’ (‘הנושא היומי’) ברדיו ‘כאן רק”ע’.

ברסקי, בת 40, נולדה וגדלה במוסקבה, בת יחידה להוריה. בגיל 14 היא שינתה את שם המשפחה שלה מגכמן “לרייבה, כשמה של אמי, כי סבלתי מאנטישמיות”.

כשבגרה למדה תקשורת ועיתונאות בינלאומית באוניברסיטה במוסקבה, ובהמשך התקבלה לעבודה בערוץ הנחשב ביותר ברוסיה, ערוץ 1, ובשנת 2001 מונתה לכתבת המדינית של הערוץ.

בשנת 2005, בעקבות ביקור באשוויץ, חזרה בתשובה, וזמן לא רב אחר כך הכירה את בנימין, בעלה לעתיד. ביום האחרון של שנת 2005 עלו לישראל, ובחורף 2006 התחתנו. ד”ר בנימין ברסקי הוא היום מרצה בכיר למתמטיקה וסטטיסטיקה במכללת עזריאלי להנדסה בירושלים.

ב־2008 קיבלה אנה הצעת עבודה מערוץ 9, ומאז הפכה לפנים המוכרות של הערוץ.

בראיון לחנני בלייך במקור ראשון סיפרה אנה: “אני מקפידה שאף אחד לא יוכל לנחש, או להבין מתוך השידור, מהן הדעות הפוליטיות שלי. ברגע שרואים עיתונאי דתי, מניחים אוטומטית שצריך לשייך אותו למחנה מסוים. אצלנו ברחוב הרוסי עושים את זה פחות, אבל כשאני מגיעה לראיין פוליטיקאי, הוא קודם כול שואל: טוב, מאיזה מגזר את מגיעה? יש לך כיסוי ראש וחצאית, אז מה זה אומר? אני מזועזעת מהשאלות האלה, אבל זו המציאות במדינה.

“מי שחוזר בתשובה כאן בארץ לפחות מכיר מראש את כללי המשחק. כשהוא מתחיל לעבור צד הוא מחליט במודע אם להיות דתי־לאומי, חרדי, חרד”לי וכולי. אצלי זה אחרת. מי שהתחיל לנהל אורח חיים דתי בחו”ל והתחיל את הקריירה שלו בחו”ל, קשה לו להיכנס כאן למשבצת מסוימת. אני דתייה, זה בטוח, אבל נמנעת מלמתג ומלזהות את עצמי עם זרם ספציפי, גם פוליטי”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הראני נפלאות
    19/08/2019 22:29
    תוהה
  1. בכתבה היא טוענת שלא ניתן לתייג אותה כחרדית, אך בכותרת כתוב בענק “הכתבת החרדית”.
    לאלוקים פיתרונים

    • אריה   31/08/2019 20:49

      הגיע הזמן שנפסיק לתייג אנשים עד לפני 150 שנה לא היה תיוג אנשים.

  2. מהיכרות אישית
    21/08/2019 22:24
    עדי
  3. . אשה מדהימה, חכמה ורהוטה ויראת שמיים…