מה כתב החבר החרדי של אביגדור ליברמן על סרטון ההסתה החדש

יו"ר ישראל ביתנו פרסם הבוקר ברשתות החברתיות עוד סרטון הסתה כנגד החרדים הסוחטים תקציבים • ידידו, איש העסקים החרדי, חיים יענק'ל לייבוביץ', הגיב בציוץ כואב • חברי מדור 'המשרוקית': הנתונים של ליברמן לא נכונים • וגם הפרשן הכלכלי של ערוץ 7 מרסק את השקרים עם עובדות
אריה ריבקינד
י"ח אב התשע"ט / 19.08.2019 11:51

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן פרסם הבוקר (שני) ברשתות החברתיות עוד סרטון הסתה כנגד החרדים,  בו נעשה ניסיון לנגן על המוטיב האנטישמי של החרדים כסחטני תקציבים.

בסרטון קושר ליברמן בין תקציבים לגיטימיים לחרדים ובין שכר חיילי החובה, מפקחי הבניה והפיקוח על המוסדות לגיל הרך.

בסרטון טוען יו”ר ישראל ביתנו, בין היתר, כי  “כשתקציב הישיבות הוא 1.2 מיליארד שקל, איך נשלם לחייל קרבי יותר מ-1,620 שקל לחודש? במקום שוויון, זה נטל”.

ליברמן טוען עוד: “כשצריך לממן 20,000 משגיחי כשרות, איך יישאר כסף ליותר מ-28 מפקחי בנייה?”

חברי מדור ‘המשרוקית’ בגלובס, הבודקים עובדות, צייצו בתגובה: “כבר הראינו שלפי מקורות אמינים, מספר משגיחי הכשרות הפעילים עומד על כחמישית מהמספר שליברמן נוקב בו”.

איש העסקים החרדי, חיים יענק’ל לייבוביץ’, שנחשב שנים רבות ידיד קרוב של יו”ר ישראל ביתנו, צייץ: “אחי, אני קורא ולא מאמין. הרי אתה מחית בעבר כשאמרו כביש לנוקדים במקום מיטות לחולים. במקום חינוך בפריפיריה. כל התירוצים הצודקים שם, חלים גם כאן. אני מתבייש. ממש! הכל מותר בשביל לקושש כמה קולות? אתה פוגע בציבור גדול מאוד כולל חברים רבים שלך. חבל!!!”

אשר מדינה, מזכיר סיעת ש”ס, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “ידידינו איווט, כל פעם אתה מוכיח שאתה חבר אמיתי! כל סרטון נוסף שלך מאחד אותנו, החרדים והמסורתיים, ומניע אותנו בהתלהבות לצאת לקלפיות. יהיה לך חלק גדול בהצלחה שלנו. רק אל תפסיק ברגע האחרון…”

גם שלמה פיוטרקובסקי, הפרשן הכלכלי של ערוץ 7, תקף את התשדיר – תחת הכותרת “כשסרטון ההסתה מתנגש עם העובדות”:

“לפי הסרטון יש במדינת ישראל 20 אלף משגיחי כשרות. לפי דו”ח מבקר המדינה בנושא הכשרות, בשנת 2016 היו בישראל 3,800-3,900 משגיחי כשרות. בהנחה שמספרם של המשגיחים לא הוכפל פי 5 תוך 3 שנים, הרי שמדובר בקשקוש גמור, או אולי יש לומר, שקר גס.

עוד עולה מהדו”ח שלמעלה מ-95 אחוזים מהם הועסקו על ידי בעלי בתי העסק שבהם הם עבדו. לא על חשבון המדינה, כך שלא ברור בעליל מה הקשר בין המשגיחים לבין מספר מפקחי הבניה.

נמשיך: תקציב הישיבות באמת נע סביב 1.2 מיליארד ש”ח בשנה. באופן משונה כלשהו, באותן שנים שהתקציב הזה עלה בערך ב-25 אחוז, משכורות חיילי החובה פחות או יותר הכפילו את עצמן. אז אולי בשביל שמשכורות חיילי החובה יעלו צריך בעצם להעלות שוב את תקציב הישיבות? (לא באמת. זה סתם מדגים את הגיחוך בטענה).

והנה ההיילייט: “מוסדות החינוך של ש”ס ויהדות התורה מקבלים כ-111 מיליון ש”ח”. על מה לדעתכם הם מקבלים את הכסף? נכון, על ילדים שלומדים שם. ומה יקרה אם נסגור את המוסדות הללו? כמובן שנצטרך לפתוח אותם מחדש במימון מלא של המדינה כמוסדות ממלכתיים. ומה יקרה אז? כמובן שזה יעלה יותר כסף.

זה כשלעצמו, כמובן, לא אומר שזה רעיון רע להפוך את המוסדות החרדיים לממלכתיים, זה רק נועד להוריד מסדר היום את השקר על עלות מוסדות החינוך החרדיים. ובכן, מדובר פשוט בשקר.

עד כאן להיום. ולכם, חברינו מישראל ביתנו: אולי כדאי שבפעם הבאה שאתם יוצרים סרטון מחליא כזה לפחות תבדקו את העובדות? לא חבל על הפאדיחה?”

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מותר ללמוד
    19/08/2019 13:56
    אייל
  1. מה זה כסף למוסדות החינוך? וכי הילדים החרדים לא צריכים לקבל מימון לבתי הספר שלהם? זה נקרא נטל? ובדרך אגב שידע שהתקציב ברוב המוסדות החרדים כולל הבנות שלומדות ליבה הוא רק 60 אחוז בלבד בגלל שהם חרדים. אז שיפסיק עם ההסתה.

  2. ליברמן
    19/08/2019 16:47
    דוד לוי
  3. עד מתיי לשנאת חינם

  4. משכורת מלאה לחיילים
    19/08/2019 17:35
    רק צבא מקצועי
  5. מסכימים; אייכלר,פייגלין, גליק,בנט ועוד ועוד…..

  6. ליברמן אל תבנה על הסתה אנטישמית העם חכם יותר
    20/08/2019 09:39
    עודד
  7. ליברמן! אל תבנה על הסתה אנטישמית כדרך לקושש קולות כי העם היום יותר חכם והוא יזרוק אותך לפח הזבל הפוליטי ! אתה האחרון שיכול לדבר על שיויון וסדר כלכלי חדש ! (אגב לא צריך אותך לזה יש ותיקים וטובים יותר ממך כמו אורלי לוי או כחלון ) אתה בהתנהלותך מייצג יותר מכל את האוליגרך הרוסי שמקבל את המיליונים שלו לחשבונות הבנק של הבן והבת !ובבוא היום כשהכיסים יטפחו יותר מדי תחזור לאמא רוסיה כנובואוליגרך חדש בשכונה המוסקבאית! התנהלותך הפוליטית המוזרה מעוררת חשד שאתה משרת אינטרסים זרים המהווים סכנה לבטחון המדינה ורק עם שבזכות חוכמתו קיים כבר למעלה משלושת אלפי שנים יסכל את המזימה !!!ליברמן אתה תהיה מקרה פייגלין 2 אף ימני שפוי לא יצביע לנוכל כמוך ולגבי השאר כל אותם השמאלנים המתנדנדים ברוח והאגנדה שלהם היא רק לא ביבי ושכרגע בסקרים הם איתך אז אל תבנה על זה ביום פקודה כל אחד יצביע למפלגת האם שלו כי גם הם יודעים שעליך אי אפשר לסמוך פעם בוגד תמיד בוגד ליברמן מיצית את עצמך בפוליטיקה וכדאי שתעדכן את מפעילך שאתה חושש שלא תוכל לספק להם הפעם את הסחורה !!!