ייסוד ‘קרית עולם הישיבות’ בקריית אתא: להחזיר את קול התורה

המשימה היא: הבאת זוגות צעירים לערי הפריפריה, לא עוד 'בני ברק וירושלים' - ובקריית אתא ניתן עדיין למצוא דירות במחירים נמוכים • גם בשכונת שביט, שבעבר החרדים הדירו את רגליהם ממנה, עוברת שינוי
י"ח אב התשע"ט / 19.08.2019 00:56

בליל שישי נערך בעיר הפריפריה קרית אתא מעמד לימוד תורה וייסוד ‘קרית עולם הישיבות’.

במעמד השתתפו כ-200 בחורים מארגון בני הישיבות ברמות א’, שנרתמו למאמץ להחזיר את קול התורה לשכונה.

שיעור מיוחד מסר הרב יצחק שכטר, מרבני רכסים.

מי שמכיר את קרית אתא יודע ששכונת שביט הייתה במשך כל השנים שכונה שהחרדים הדירו את רגליהם ממנה. מתברר, שלאחרונה חל שינוי. בחודשים הקרובים יגיעו למקום עשרות אברכים.

“הסנונית הראשונה הפציעה עם הגעתו למקום של ח”כ יצחק פינדרוס, לפני כשנתיים, עוד בהיותו בעירית ירושלים וטרם נכנס לכנסת. ב’דגל’ החליטו לקחת את קרית אתא כחלק מהמקומות דרכם יתחיל השינוי, הבאת זוגות צעירים לערי הפריפריה, לא עוד ‘בני ברק וירושלים’ דווקא.

“המעניין הוא שבקריית אתא ניתן עדיין למצוא דירות במחירים נמוכים, באזורי מרכז העיר נעים המחירים סביב ה-700 אלף שקלים, לדירה ‘נורמלית’, לא מתחת לאדמה וכיוצא באלו. בשביט, המחיר הרבה יותר זול.

“אם לפני שנים הייתה זו חיפה שהציגה מחירים נמוכים, נדמה שהיום כבר לא זול בה, והציבור מחפש את האטרקציות הבאות. קרית אתא היא אחת מהן”.

כחלק מגיבוש הקהילה, נערך אמש זיץ’ למשפחות ובחורי ישיבות בבריכת קיבוץ כפר המכבי, עם בעל המנגן אלי פרידמן.

כפי שסיקרנו בעבר ב’חרדים 10′, יש בעיר תלמוד תורה, בית יעקב לבנות, ישיבה קטנה, מדרשיה לנוער מתחזק וכן, בשנים האחרונות ממש – חיידר לבני אברכים, אחד לבני עדות המזרח ואחד לציבור הליטאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות