גנץ ממשיך בחקירה לאיתור המדליפים: היחסים עם לפיד בשפל

בימים האחרונים, מאז פורסם שחברת חקירות פועלת לאיתור מקור ההדלפות מקמפיין 'כחול לבן', יאיר לפיד ובני גנץ כמעט שלא דיברו ביניהם • גנץ הערב: "לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן" • ''יש גורמים שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכל עושים צעדים מאוד נורמליים"
חרדים 10
י"ח אב התשע"ט / 18.08.2019 22:58

יו”ר ‘כחול לבן’ בני גנץ ממשיך גם היום בחקירה לאיתור המדליפים במפלגה, זאת על אף הביקורת החריפה מצד יאיר לפיד על ההחלטה לשכור את חברת החקירות CGI לאיתור מקור ההדלפות מקמפיין הבחירות של המפלגה – מבלי ליידע אותו על כך ותוך מידור של בכירי ‘יש עתיד’.

גורמים בכחול לבן צוטטו הערב (ראשון) ב’כאן חדשות’, כי היחסים בין גנץ ללפיד הגיעו לשפל, וכי בימים האחרונים, מאז פורסמה הידיעה ב’ידיעות אחרונות’ על פעילותה של חברת החקירות, השניים כמעט שלא דיברו ביניהם.

לפי הדיווח, מקורביו של גנץ מבטיחים לדווח על תוצאות החקירה – כשתסתיים.

• עוד בנושא:

חילופי האשמות I בני גנץ לא מאמין ללפיד: מידר אותו מחברת החקירות

מבוכה ליאיר לפיד: חברת החקירות גילתה מי החשוד בהדלפת החומרים

‘כחול לבן’ שכרה חברת חקירות של הח”כ שפרש בביזיון: לאתר מדליפים

גנץ עצמו נאם הערב בכנס פעילים והתייחס למתיחות בין ראשי הרשימה על רקע ההחלטה לשכור חברת חקירות, מבלי ליידע את צמרת הרשימה: “בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן בין מרכיביה השונים שחלקים מכולם יושבים כאן”, אמר גנץ.

לטענתו, ”יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכל עושים צעדים מאוד נורמליים, שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה – לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל”.

הפרשה כולה מעכירה עוד יותר את היחסים בצמרת כחול-לבן ובעיקר בין בכירי ‘יש עתיד’ לכל היתר. היא מתווספת לסרטוני לפיד נגד החרדים, שעוררו זעם רב בסביבתם של גנץ, יעלון ואשכנזי, להמשך התעקשותו של לפיד לדבוק בהסכם הרוטציה ולחילוקי דעות באשר לקמפיין.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל דיווח היום, כי בכירים ב’יש עתיד’ אומרים שהתדרוכים מ’חוסן לישראל’, מפלגתו של גנץ, לפיהם בכיר ב’יש עתיד’ הוא שהדליף מהמטה הן “מגוחכות ונועדו לכסות על הדלפות אסטרטגיות בסביבתו הקרובה של גנץ”.

לפי הפרטים שפורסמו ב-ynet ו’ידיעות אחרונות’, חברת החקירות CGI בראשות  הח”כ מיש עתיד לשעבר, יעקב פרי וצביקה נווה, נשכרה כדי להפעיל אמצעים מתקדמים לאיתור המדליפים.

אנשי החברה הכינו פרופיל של כל האנשים הבכירים במפלגה כדי “לסמן” מדליפים פוטנציאליים, ואז השתילו תוכנות סייבר ואבטחת מידע מתקדמות כדי לגרום למדליף לעשות לטעות – ולהיחשף. הם השתילו תוכנית עבודה מזויפת לניהול הקמפיין שנקראה “צבא המגיבים של כחול לבן” במספר גרסאות אצל כמה מהבכירים שנחשדו כמדליפים.

לאחר שגרסה אחת של התוכנית התפרסמה בכלי התקשורת – ידעו החוקרים לגלות מי אחראי להדלפה.

עם זאת, בחברה מדגישים כי ייתכן והחשוד בהדלפה אינו היחיד שאחראי לכך, וכי יתכן שישנם מדליפים נוספים במפלגה.

בשלב זה טרם ברור מה היה המניע של החשוד בהדלפה: פעולת נקם או בצע כסף.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר וינקלביץ
    18/08/2019 23:59
    אריאלה
  1. יאיר, יו יו יונית עובד עליך, הוא יודע שהחברה שלו מדליפה, מסיט את תשומת הלב ממנה ע”י חוקרים מדומים. הרי אתה מכיר את פרי, שקרן פתולוגי

  2. אם זה היה ביבי אז היו אומרים פרנואיד
    19/08/2019 06:42
    צביקה
  3. חבל שככה מתנהגת התשקורת שמאלנים הזויים מפלגה קקיונית שתעלם כלא הייתה