‘בעד להשטיח קברי צדיקים’: זה מה שקורה בהפגנות נגד היועמ”ש I צפו

פעילי שמאל המפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה הגיעו בערב שבת לציר הליכתו של מנדלבליט לבית הכנסת, והשמיעו במקום קריאות חריגות במיוחד: "עד שלא יישרף בית כנסת המדינה הזאת בני העוולה האלה לא ילמדו"
חרדים 10
י"ח אב התשע"ט / 18.08.2019 21:16

מפגינים שהפגינו בערב שבת בציר הליכתו של היועמ”ש אביחי מנדלבליט לבית הכנסת השכונתי בפתח תקווה השמיעו במקום קריאות “חריגות” במיוחד כנגד היועץ והציבור הדתי. 

אביעד קליגמן, הכתב המשפטי של חדשות 13 כתב בחשבון הטוויטר שלו: “מה שקרה אמש בציר הליכתו של היועץ המשפטי לממשלה לבית הכנסת צריך להיבדק גם מבחינת אלימות משטרתית וגם מבחינת מעצרים. הביטויים שנאמרים שם (בימי שישי. לא המפגינים בכיכר גורן) לפי מה שראיתי בדפי הפייסבוק של חלק מהמפגינים הם בושה וחרפה וגועל נפש. אלה הם ביטויים מכוערים במיוחד שראוי שלא היו נאמרים על היועץ המשפטי לממשלה”.

לפי התיעוד, מפגינים במקום השמיעו ביטויים כמו: “שיגידו עליו קדיש במהרה בימינו”, “על קבורת חמור אומרים קדיש?”.

אחד המוחים הצהיר: “עד שלא יישרף בית כנסת המדינה הזאת בני העוולה האלה לא ילמדו”.

והיו גם קריאות: “ומי היה הנחש? הדתיים הם אלה שמפתים והורסים ומפלגים ומטנפים. זה הם!”, “אני בעד להשטיח את קברי צדיקים”.

 

בליל שבת  האחרון עצרה המשטרה כ-15 פעילים בשכונת מגוריו של היועץ ומול תחנת המשטרה.

המשטרה מסרה אתמול: “הפעילים הפרו את ההנחיות באופן בו צעדו בציר ההליכה של היועץ המשפטי לממשלה לבית הכנסת, סירבו לבקשת השוטרים להתלוות לתחנת המשטרה, כרזו במגפונים והפריעו לשוטרים במילוי תפקידם”.

ביום שלישי האחרון החליט מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב עמיחי אשד, על שורת הגבלות בהפגנות בפתח תקוה, זאת לאחר שהתושבים באיזור מאסו בהפגנות המפירות את שלוות השכונה.

ההנחיות קובעות, בין היתר, כי המחאה תוכל להתקיים רק בכיכר גורן ובמפגש הרחובות מייזנר ובן גוריון, ולא באף רחוב סמוך לביתו של היועמ”ש. בכיכר גורן יתאפשר ליותר מחמישה מוחים להתאסף ולהפגין, ובשני המוקדים יהיה איסור על שימוש באמצעי הגברה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנטישמיות בישראל
    19/08/2019 13:35
    גבי
  1. אין ספק שיאיר לפיד ואביגדור ליברמן נהפכו לצוררים של הדת היהודית. בהסתות שלהם הנופלות על חבורת מטומטמים יש סכנה גדולה לשלום הציבור.