המינוי הוקפא: גם השר אמיר אוחנה סובל משלטון הדיקטטורה של בג”ץ

אופיר כהן לא יחל לכהן כמנכ"ל משרד המשפטים במקום אמי פלמור, למרות שהוועדה למינוי בכירים אישרה הבוקר את מינויו • בג"ץ הוציא צו ביניים עד להכרעה בעתירה של התנועה לאיכות השלטון
אריה ריבקינד
י"ז אב התשע"ט / 18.08.2019 19:15

בג”ץ הוציא הערב (ראשון) צו ביניים המקפיא את מינויו של אופיר כהן לתפקיד מנכ”ל משרד המשפטים במקום אמי פלמור.

שופט בג”ץ ג’ורג’ קרא הוציא את צו הביניים המקפיא את הליך מינוי מנכ”ל משרד המשפטים החדש וכניסתו לתפקיד – עד להכרעה בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון.

הוא קבע כי העתירה תועבר להרכב והדיון בה ייקבע בהקדם האפשרי.

בתנועה טוענים כי שר המשפטים אמיר אוחנה ”נכשל מלהסביר מדוע אצה לו הדרך לפטר את אמי פלמור בתקופה כה רגישה, וכיצד ייתכן שלא מצא כל מחליף ראוי מבין עובדי המדינה הבכירים.

בתנועה לאיכות השלטון הוסיפו: ”אין ספק שיש בצו הביניים על מנת להעיד כאלף עדים על כך שגם דעתו של בית המשפט לא נחה מההסברים, או אי ההסברים, של השר, ואנו מקווים כי בסוף ההליך ייפסל מינוי זה”.

הוועדה למינוי בכירים אישרה הבוקר את מינויו של כהן.

המינוי, שהביא שר המשפטים אמיר אוחנה, אושר פה אחד.

המהלך נעשה לאחר שבחודש שעבר הדיח אוחנה את המנכ”לית הקודמת, אמי פלמור, שכיהנה בתפקיד בחמש שנים וחצי האחרונות.

שר המשפטים הגיב על החלטת בג”ץ להקפיא את מינוי מנכ”ל משרד המשפטים: “אל”מ (במיל׳) עו”ד אופיר כהן הוא מהמינויים הראויים ביותר במשרדי הממשלה. מדובר באדם שתרם את שנותיו היפות ביותר לשירות ביטחון מדינת ישראל ונושא על גופו את המחיר היקר”.

השר הוסיף: ”הוא בעל כישורים משפטיים וניהוליים מתאימים כפי שקבעה הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה, שדנה בדקדקנות במינויו. אני מקווה ומעריך שגם ביהמ”ש העליון יתרשם כך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחרי ה17.9 יגיע ה18.9, ביהמ"ש יצטרך לחיות עם אוחנה 4 שנים
    19/08/2019 00:56
    שני
  1. הם יתגעגעו לאיילת שקד