חילופי האשמות I גנץ לא מאמין ללפיד: מידר אותו מחברת חקירות

יו"ר כחול לבן לא שיתף את לפיד ואשכנזי בהחלטה לשכור את חברת החקירות במטרה לאתר את המדליפים הפנימיים • בצמרת 'יש עתיד' נמתחת ביקורת חריפה: "החקירה הזו נראית הזויה. הטענות שאיש שלנו הדליף מגוחכות ונועדו לכסות על הדלפות אסטרטגיות בסביבתו הקרובה של גנץ"
חרדים 10
י"ז אב התשע"ט / 18.08.2019 12:52

בני גנץ, יו”ר כחול לבן, לא שיתף את שני הבכירים במפלגתו – יאיר לפיד וגבי אשכנזי – בהחלטה לשכור את חברת החקירות CGI, הנמצאת בבעלות חבר הכנסת לשעבר יעקב פרי, במטרה לאתר את המדליפים מתוך הישיבות הסגורות של המפלגה. כך דיווח העיתונאי ספי עובדיה בחדשות 13.

גם לפי דיווח של בן כספית ב’מעריב’, בכירי ‘יש עתיד’ – ח”כ יאיר לפיד ועפר שלח – לא ידעו על הפעילות החשאית של צמרת המפלגה לאיתור החפרפרת במטה ולא היו מעודכנים לגבי שכירת שירותיה של חברת החקירות CGI לצורך חשיפת המדליפים הפנימיים.

פעילותה של חברת החקירות נחשפה על ידי אלי סניור באתר ynet והפתיעה מאוד בכירים במפלגה, ובמיוחד את אנשי ‘יש עתיד’.

לפי בן כספית, בצמרת ‘יש עתיד’ נמתחת הבוקר ביקורת חריפה על המהלך. “בסך הכל צריך לעשות גוגל כדי להבין שרוב רובן של ההדלפות שנחקרות עכשיו קרו באירועים של “חוסן לישראל” עוד לפני החיבור עם יש עתיד שהביא לעולם את כחול-לבן”, אמר אחד מבכירי יש עתיד. “זה עניין פנימי של חוסן, לא שלנו”.

בכיר נוסף ביש עתיד אמר למעריב: “החקירה הזו נראית הזויה, היא מומנה בכספי חוסן לישראל ולא נראה לי שיש שם משהו רציני”.

כספית מציין, כי הפרשה מעכירה עוד יותר את היחסים בצמרת כחול-לבן ובעיקר בין בכירי ‘יש עתיד’ לכל היתר. היא מתווספת לסרטוני לפיד נגד החרדים שעוררו זעם רב בסביבתם של גנץ, יעלון ואשכנזי, להמשך התעקשותו של לפיד לדבוק בהסכם הרוטציה ולחילוקי דעות באשר לקמפיין.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל דיווח, כי בכירים ב’יש עתיד’, אומרים שהתדרוכים מ’חוסן לישראל’, מפלגתו של גנץ, לפיהם בכיר ב’יש עתיד’ הוא שהדליף מהמטה הן “מגוחכות ונועדו לכסות על הדלפות אסטרטגיות בסביבתו הקרובה של גנץ”.

“איש מטה ‘יש עתיד’ הוא החשוד”

לפי דיווח ב-ynet וידיעות אחרונות מהבוקר, בחקירת חברת המודיעין העסקי ששכרה המפלגה כדי לגלות מי אחראי להדלפות – נחשף כי איש מטה ‘יש עתיד’ הוא החשוד שהדליף את החומרים מתוך הקמפיין.

לפי הדיווח, החברה הפעילה אמצעים מתקדמים לאיתור המדליפים, ואנשי החברה הכינו פרופיל של כל האנשים הבכירים במפלגה כדי “לסמן” מדליפים פוטנציאליים, ואז השתילו תוכנות סייבר ואבטחת מידע מתקדמות כדי לגרום למדליף לעשות לטעות.

לפי הדיווח של העיתונאי אלי סניור, הם השתילו תוכנית עבודה מזויפת לניהול הקמפיין שנקראה ‘צבא המגיבים של כחול לבן’ במספר גרסאות, אצל כמה מהבכירים שנחשדו כמדליפים.

לאחר שגרסה אחת של התוכנית התפרסמה בכלי התקשורת, ידעו החוקרים לגלות מי אחראי להדלפה.

עם זאת, בדיווח נאמר כי לפי הידוע בשלב זה, בדיקת החברה העלתה חשד ליותר ממדליף אחד.

בשלב זה טרם ברור מה היה המניע של החשוד בהדלפה: פעולת נקם או בבצע כסף.

החברה ששכרה המפלגה – CGI, עוסקת באבטחת מידע ויושב הראש שלה הוא ראש השב”כ לשעבר יעקב פרי, שגם כיהן בעבר כשר וחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד.

פרי פרש בבושת פנים מהכנסת, על רקע תחקיר שפורסם אודותיו בתוכנית ‘עובדה’, אשר טען כי עשה שימוש לא ראוי במידע שהיה בידיו במסגרת תפקידו כראש השב”כ, וכן כי שיקר בעבר כשאמר ששירת בצה”ל.

ביום שישי אישרה מפלגת כחול לבן את הידיעה שפורסמה באתר ynet, על כך שבכיריה שכרו חברת חקירות במטרה לאתר מדליפים. “קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע”, הודו במפלגה.

הניסיון לאתר מדליפים בשורות מפלגת כחול לבן נובע ממספר מקרים במערכת הבחירות הקודמת ובאחרונה, בהם הגיע לידי התקשורת מידע מדיונים ומישיבות מתוך פורומים סגורים של המפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות