צפו: ‘הליגה להגנה יהודית’ נלחמת במתפרעים המוסלמים בפריז

ביום ראשון התקיימה בפריז הפגנה פרו-פלסטינית שהתפתחה למהומות קשות נגד הקהילה היהודית • פעילי 'הליגה להגנה יהודית' הגיעו ותקפו את הפורעים חזרה • המשטרה תבטל הפגנה נוספת שתוכננה לשבת • צפו באנשי הליגה בפעולה
י"ט תמוז התשע"ד / 17.07.2014 05:45

ביום ראשון האחרון התקיימה בפריז הפגנה פרו-פלסטינית, שהתפתחה עד מהרה למהומות קשות שהופנו נגד הקהילה היהודית בעיר. תומכי עזה צרו על שתי בתי כנסת בעיר כשהם משתוללים וקוראים קריאות גזעניות, הם החלו להתעמת עם כוחות המשטרה הרבים שזרמו למקום. קבוצה של פעילי “הליגה להגנה יהודית” הגיעה למקום כשהפעילים חמושים באלות, במוטות ברזל ואף באקדח הלם חשמלי – “טייזר”, והחלה מתעמתת עם הפורעים.

בעקבות המהומות הודיעה אמש (רביעי) משטרת פריז כי היא מתכוונת לאסור את קיומה של הפגנה דומה, המתוכננת לשבת הקרובה – כך מדווח האתר הצרפתי “מטרוניוז”. על פי המשטרה, ההחלטה התקבלה “לאור הסיכון החמור להפרת הסדר הציבורי, על רקע מתח הולך וגובר”.

ביום ראשון התכנסו המפגינים ברובע ה-11 של פריז, בסמוך לכיכר הבסטיליה, והחלו להתעמת עם כוחות המשטרה במקום. המפגינים התפזרו לרחוב סמוך, בו נמצא בית כנסת. העימותים שהחלו שם נגררו לפסים אלימים, עד שהשוטרים נאלצו לחסום את הכניסה לבית הכנסת מחשש שהמפגינים יתפרצו פנימה.

במצב האירועים הזה הופיעו אנשי “הליגה להגנה יהודית” והחלו להשיב לפורעים כגמולם. האירוע הסתיים בכמה בני אדם שנחבלו קלות, ושמונה מן המתפרעים נעצרו. על אחד מהם נגזר עונש מאסר של ארבעה חודשים בגין “התמרדות”, לאחר שהתעמת עם השוטרים שהגיעו לפזר את ההפגנה. לדברי מקור במערכת המשפט של פריז, ארבעה עצורים נוספים יואשמו ב”אלימות נגד כוחות הביטחון”.

בעקבות התקרית, יצא שר הפנים ברנאר קזנוב נגד “התפרצויות האלימות הבלתי נסבלות”, וקרא לכוחות המשטרה בפריז “להכפיל את הכוננות”. בדבריו אמר קזנוב כי יש לאסור הפגנות אם יש בכך צורך, ולמנוע כל סיכון ממשי לסדר הציבורי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פחד מלטוס עם המשפחה לפריז
    20/07/2014 17:47
    חנה
  1. אנחנו צריכים לטוס עם הילדים לדיסני השבועואנחנו מפחדים מאוד מהאנטישמיות שיש עכשיו מה עושים????? וחברת הנסיעות רוצה דמי ביטול מלאים