היורשים? ביבי: “דרמר וראש המוסד יוסי כהן – המתאימים”

לפי דיווח ב'וואלה', גורמים פוליטיים הופתעו לשמוע את נתניהו נוקב בשמם של שגריר ישראל בוושינגטון וראש המוסד כיורשים המתאימים להנהגת המדינה • בעוד השגריר לא נחשב כמי שמתעניין בקריירה פוליטית, ההערכה היא שכהן, שצפוי לסיים את תפקידו בתחילת 2021 - מכוון הכי גבוה
חרדים 10
י"ד אב התשע"ט / 15.08.2019 19:40

בעוד בכירי הליכוד נערכים לקרב הירושה ביום שאחרי נתניהו, מסתבר כי ראש הממשלה עצמו סבור כי יורשיו נמצאים במקום אחר.

לפי דיווח באתר ‘וואלה’, גורמים פוליטיים אומרים כי נתניהו אמר בשיחות סגורות באחרונה: “יש שני אנשים שאני רואה בהם מתאימים להנהיג את מדינת ישראל – יוסי כהן ורון דרמר”.

הגורמים הופתעו לשמוע את השמות שבהם נקב. מדובר בשניים מהאישים הבכירים ביותר במפה המדינית-אסטרטגית של ישראל בשנים האחרונות, הנחשבים שניהם לאנשי אמונו – ראש המוסד ושגריר ישראל בארצות הברית.

בוואלה מציינים כי לא נתניהו הוא זה שבוחר את היורש שלו, אלא מתפקדי הליכוד, אך ההתבטאות מעידה על חוסר הערכה שלו כלפי עמיתיו בליכוד, לעומת הערכה מאוד גבוהה לאנשי אמונו.

כהן ודרמר הם מהאישים הקרובים ביותר לנתניהו בעשור האחרון.

דרמר, בן 48, שהחל את דרכו כיועץ אסטרטגי ליו”ר הסוכנות לשעבר נתן שרנסקי, החל לעבוד עם נתניהו בתחילת שנות ה-2000, וכשחזר ללשכת ראש הממשלה ב-2008 מונה ליועצו המדיני.

מאז שנת 2013 הוא מכהן כשגריר ישראל בוושינגטון.

דרמר ביקש כבר כמה פעמים לסיים את כהונתו ולשוב לישראל, אך לבקשת נתניהו נשאר בתפקידו, בין היתר בשל הקשר החם שפיתח עם החדר הסגלגל של ממשל טראמפ.

מוקדם יותר החודש הוארכה כהונתו שוב.

דרמר. צילום: Miriam Alster/Flash90

נתניהו סבור כי רק הוא ודרמר מבינים ביכולת ההשפעה על דעת הקהל האמריקנית באמצעות ראיונות ועיצוב סדר יום תקשורתי וציבורי, ושמתוך היכולת הזו אפשר להוביל מהלכים אסטרטגיים.

עם זאת, דרמר לא נחשב כמי שמביע עניין רב במערכת הפוליטית או בקריירה פוליטית בהמשך דרכו, ואין לו קשרים בליכוד.

בשונה מדרמר, יוסי כהן, שמכהן כראש המוסד מאז 2016, דווקא נחשב למי שעשוי להתעניין בפוליטיקה בעתיד, אף שהוא עצמו מקפיד לומר שהוא אינו עוסק בכך.

ב-2013 מונה כהן, כיום בן 57, על ידי נתניהו לתפקיד ראש המל”ל והיועץ לביטחון לאומי, וכעבור שנתיים וחצי מונה לתפקיד ראש המוסד.

הכהונה של כהן בראשות המוסד צפויה להסתיים בתחילת 2021 ובמערכת הפוליטית מעריכים כי הוא ישאף אחר כך להיכנס לפוליטיקה ומכוון גבוה מאוד לצמרת.

כהן, שנולד בשכונת רחביה בירושלים למשפחה דתית, נשוי לבתו של העיתונאי שלמה שמיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות