באמצע ההופעה: העליון פסל האישור של השופט מנצרת להפרדה

תוך כדי המופע בעפולה: 'העליון' פסק כי בית המשפט בנצרת חרג מסמכותו כשביטל את הפסיקה שאסרה לערוך האירוע בנפרד • ש"ס: "גם נתנו לנו ניצחון וקיום האירוע, וגם המשך קמפיין הנרדפות. כשהולך, הולך עד הסוף" • עו"ד אליעזר רודין, שייצג את ח"כ ארבל: "בית המשפט חזר לאטימותו"
אריה ריבקינד
י"ד אב התשע"ט / 14.08.2019 23:15

שופטי בית משפט העליון  קבעו הערב (רביעי), בתום דיון שערכו  בעתירה של ‘שדולת הנשים’, כי שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, עאטף עיילבוני, חרג מסמכותו כשביטל את הפסיקה שקבעה כי לא ניתן לקיים את האירוע לציבור החרדי בעפולה בהפרדה.

הפסיקה נמסרה תוך כדי המופע בו הופיעו הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל, בהשתתפות אלפים מהמגזר החרדי – חרף הניסיונות של ‘שדולת הנשים’ למנוע את קיומו.

“מקובלת עלינו עמדת המערערות והיועץ המשפטי לממשלה כי בית המשפט לעניינים מינהליים לא היה מוסמך ליתן סעד שמשמעותו ביטול פסק הדין בעתירה הראשונה שניתן מספר ימים קודם לכן”, קבעו השופטים. “אנו מבטלים אפוא את פסק הדין נושא הערעור. למותר לציין כי פסק הדין בעתירה הראשונה עומד בעינו”.

עוד כותבים השופטים בהחלטה: “הצדדים זומנו לדיון בשעה 20:00; דא עקא, שב”כ המשיבות הצליח להגיע לדיון – בשל אילוצי המרחק והזמן, רק בשעה 21:30 ורק במועד זה ניתן היה להתחיל בדיון ולשמוע את טענות הצדדים. בנסיבות אלה, האירוע נושא ההליך שלפנינו נמצא בעיצומו. מדובר אפוא ב’מעשה עשוי’ ואין בידנו ליתן סעד אופרטיבי המתייחס לאירוע, פרט לביטול פסק הדין בעתירה החדשה; וכך אנו מחליטים”.

השופטים מדגישים: “בנסיבות האמורות איננו נדרשים לגופה של המחלוקת בין הצדדים, לגביה לא שמענו טיעונים ואין אנו מביעים לגביה עמדה”.

כלומר, ההחלטה של ‘העליון’ לבטל את ההיתר שנתן שופט בית המשפט המחוזי בנצרת לקיים הופעה בהפרדה אינה נוגעת לשאלת ההפרדה באופן מהותי, אלא רק האם לבית המשפט לעניינים מנהליים הייתה סמכות לבטל החלטה של שופט אחר.

עו”ד ישראל באך, יועצה המשפטי של ש”ס, אמר בתום הדיון: “בית המשפט העליון שוב הוכיח את גישתו כי השוויון נעצר כאשר מדובר בחרדים ובנימוקי פרוצדורה ומחה במחי יד הישג משפטי חשוב שנפסק היום לטובת הציבור החרדי”.

עו”ד אליעזר רודין, שמייצג את ח”כ משה ארבל – שהוביל את המאבק נגד ביטול המופע – הוסיף: “בית המשפט חזר לאטימותו ואמר לא לזכויות הבסיסיות של הציבור החרדי. בית המשפט מנציח את הקיצוניות החילונית ואת ההתערבות בערכים החשובים לקהילות מיעוטים”.

כוכב היום, בבית המשפט העליון. צילום: Flash90

תגובת תנועת ש״ס: “צר לנו ששופטי בג״צ בחרו בפלפולים משפטיים לא רלוונטיים על פני השכל הישר וההיגיון. אנו נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו ולאפשר לכל ציבור במדינת ישראל את הזכות לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו ללא כפיה”.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס: “ביטולו של פסק הדין בידי בג”צ מוכיח פטרונות והתנשאות של יושבי מגדל השן – תוך כדי התעלמות ממגזרים אחרים ומצדד בצורה חד צדדית ומפלה ללא שום הגיון. מבחינתם הציבור החרדי הוא שקוף וממודר”.

חבר הכנסת אופיר כץ: “נכחתי הערב באירוע בעפולה, אירוע מקסים בו נכחו המוני הציבור החרדי מהאזור וכולם נהנו מאירוע המכבד את מנהגיהם. אך בדקות האחרונות התפרסמה הפסיקה של בג״ץ, וכולנו קבלנו הוכחה נוספת מדוע פסקת ההתגברות כל כך נחוצה למדינת ישראל”.

‘המחנה הדמוקרטי’ בתגובה לפסיקה: “בית המשפט העליון הוא חומה בצורה ששומרת על חזון מגילת העצמאות: מדינת מופת של שוויון ללא הבדלי דת גזע ומין. זהי בדיוק הסיבה שהכאניסטים והסמוטרי׳צים נאבקים בו – הוא החומה שמפרידה בנינו לבין החזון המשיחי שלהם, חזון שנתניהו מוכן להגשים בתמורה לעסקת השוחד- מדינת הלכה תמורת הימלטות מאימת הדין. יש שופטים בירושלים!”.

אשר מדינה, מזכיר סיעת ש”ס, הגיב: “גם נתנו לנו ניצחון וקיום האירוע, וגם המשך קמפיין הנרדפות. כשהולך, הולך עד הסוף”.

איש התקשורת, עו”ד  אבי בלום צייץ: “לא היו ימים טובים לש”ס כערב ט״ו באב בו החליט השופט פוגלמן לבטל עקרונית את החלטת המחוזי בנצרת.

“דומה הדבר להעברת זיכוי כספי בדיעבד, עבור תשלום שכבר ניתן למופע שכבר עלה. המופע החסידי בעפולה התקיים בזכות המחוזי, וכשהסתיים – החל מופע הבחירות הספרדי באדיבות הבג״ץ. דרעי, תגיד תודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות