מנדלבליט נגד המצלמות בקלפיות • ארדן: “פרטיות? עובדים על עצמנו?”

בראיון לרדיו 90FM תוקף השר לבטחון פנים את חוות הדעת ששיגר היועץ המשפטי לממשלה נגד הצבת מצלמות בקלפיות: "איפה נשמע שיש פרטיות במרחב הציבורי במדינה כלשהי?מאיפה ההמצאה הזו בכלל?" • "אם המפלגות הערביות רוצות לשים מצלמות בקלפי בהתנחלויות או במגזר החרדי - שישימו"
אריה ריבקינד
י"ב אב התשע"ט / 13.08.2019 14:43

השר גלעד ארדן תוקף בצהרים (שלישי), בראיון לנחמה דואק ועו”ד יוסי לאור מכלוף ברדיו 90FM, את חוות הדעת ששיגר היועץ המשפטי לממשלה  לשופט חנן מלצר, יו”ר ועדת הבחירות, שלא לאשר לליכוד להתקין מצלמות בקלפיות ביום הבחירות.

“המשרד לבטחון הפנים פועל מול הרשויות המקומיות כדי להתקין מצלמות במרחבים הציבוריים בכל מדינת ישראל והצילומים מועברים למוקדים העירוניים ועכשיו אנחנו גם פועלים לחבר את זה מהמוקדים העירוניים לתחנות המשטרה, וזה מעבר לפייסבוק וגוגל שמחתימים כל משתמש על חוזה שמאפשר להם לעשות הכל בתוך הבתים הפרטיים של המשתמשים – ומשרד המשפטים לא פעל לעצור את זה מעולם”.

ארדן הוסיף: “הקלפי הוא מרחב ציבורי, בתוך בתי ספר שמצולמים ממילא. מאיפה ההמצאה הזו שיש שם פרטיות? כמובן לא מדובר על צילום מאחורי הפרגוד, אבל למה שחברי ועדת קלפי או ועדת הבחירות לא יוכלו לראות מי האנשים שבאו עם תעודת זהות ושמישהו לא החליף תעודת זהות עם אחר או זייף.

“איפה נשמע שיש פרטיות במרחב הציבורי במדינה כלשהי? אנחנו עובדים על עצמנו?”

ארדן הדגיש: “הליכוד רוצה להשקיע את כספו לוודא שבמקומות מסויימים לא יהיו זיופים. אם המפלגות הערביות רוצות לשים מצלמות בקלפי בהתנחלויות או במגזר החרדי – שישימו. אף אחד שלא ימנע מאף אחד. מאיפה ההתנגדות לשים מצלמות במרחב הציבורי שגם ככה מצולם מכל הכיוונים? כל אחד יכול לעמוד בכניסה לבית הספר ולצלם כל אחד שנכנס, ואף אחד לא יכול למנוע את זה ממנו. מאיפה ההמצאה הזו בכלל?”

לדבריו, “יש כאן שגיאה חמורה של משרד המשפטים. יש פה רצון למנוע זיופים ולייצר שקיפות. כמובן שלא יהיה צילום מאחורי הפרגוד כי שם זה יפגע בחשאיות ההצבעה. יש כאן אינטרס ציבורי, ואם משרד המשפטים לא רוצה שהמפלגות יתקינו, אז שוועדת הבחירות שהיא גורם אובייקטיבי, תודיע שהיא שמה מצלמות מדגמית, בלי להודיע איפה וכולם יחששו לזייף”.

בליכוד הגיבו לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה: “חוות הדעת שלא מאפשרת פיקוח על הצבעה בקלפיות – לא מתקבלת על הדעת. הליכוד ביקש לבדוק מאות קלפיות בהן עלה חשד לזיופים במגזר הערבי בבחירות האחרונות – והדברים לא נבדקו עד עכשיו. כעת מנסים בכל דרך למנוע פיקוח בסיסי על הקלפיות באופן שעלול לפגוע בדמוקרטיה ובטוהר הבחירות. אסור לקבל זאת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצלמות
    13/08/2019 21:42
    ויצמן יצחק
  1. שערוריה מארץ השערוריות, מה זה הדבר הזה, אין שום סיבה, אין שום סיבה שגוברת על בטחון טוהר המידות ואמיתות ההצבעות.
    מנדבליט הזה לצערי הרב חסר שכל ישר, משהו אצלו לא בסדר, חייבים לבדוק זאת
    השר ארדן צודק, הליכוד כולו צודק, ראש הממשלה צודק,כולם צודקים עניינית, אם יש זיופים במי שמצביע, אדרבה חייבים מצלמות בשביל הראיות, אם אין זיופים למה מתנגדים במגזר הערבי, חייבים לעתור על זה, אפילו לא לקיים בחירות עד כדי כך.

  2. דימוקרטיה מפיתום
    13/08/2019 21:58
    אבו נאצר
  3. זו ההוכחה שמנדלבליט לא גר במזרח התיכון.