סמוטריץ’: אני לא חנה בבלי. כשכואב, צועק I שקד: כמו טראמפ

שר התחבורה תקף את ההחלטה לבטל אירוע בהפרדה בעפולה והסביר את ציוציו החריפים נגד מערכת המשפט: "זה טרלול, זה לא פסק דין. כואב לי כשרומסים ציבור שלם. זה גזל כבשת הרש" איילת שקד: "לא שולטים בציוצים שלו" • "הפרדה זה לא הדרה. צריך לכבד גם את הנשים החרדיות"
חרדים 10
י"א אב התשע"ט / 12.08.2019 10:46

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ המשיך הבוקר (שני) בקו התקיף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר בכאן רשת ב’: “אי אפשר לתת את הקרדיט לכל מה שטוב פה לנתניהו”.

בריאיון לתוכנית ‘קלמן ליברמן’ עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, הוא האשים את נתניהו באחריות להחלטת בית המשפט לבטל אירוע בהפרדה בעפולה. לדבריו, נתניהו מתגאה בכך שהוא בולם כל תיקון במערכת המשפט. לכן הוא נושא באחריות.

בתגובה לביקורת על סגנון ציוציו אמר: “יכול להיות שסמוטריץ’ זה לא חנה בבלי, כשכואב לי אני צועק. אני ארבע שנים מנסה לנהל את האירוע הזה, אירוע שבז ליהדות ומבקש לחנך אותי ועוד אזרחים במדינת ישראל חינוך מחדש. אני לוקח על עצמי את העניין הזה, יש לי לפעמים התבטאויות חריפות וקשות משקפות את העובדה שלא באתי לשחק.  כואב לי כשרומסים את היהדות, כואב לי כשרומסים ציבור שלם. זה גזל כבשת הרש”.

על פסק הדין בנוגע להופעה בעפולה אמר: “זה טרלול, זה לא פסק דין. יש סעיף מפורש בחוק איסור אפלייה במצרכים ושירותים שמאפשר אירועים בהפרדה, הדוח של משרד המשפטים, שהפך לאורים ולתומים שבשמם דינה זילבר כופה עלינו חינוך מחדש – ופסק הדין אפילו לא מזכיר את זה ולא מתייחס לזה”.

לדבריו, בניגוד לפסק הדין, אין החלטת ממשלה שאוסרת הפרדה: “בואו נעשה סדר. אין החלטת ממשלה מ-2013, יש החלטת ממשלה על הקמת צוות של לימור לבנת. הדו”ח של הצוות הבין-משרדי מעולם לא אומץ בהחלטת ממשלה. אני ב-2013 לא הייתי לא חבר כנסת ולא חבר ממשלה. כל האירוע הזה שבו מנסים לכפות על הציבור הדתי לחיות בניגוד לאמונתו ואורחות חייו הוא אירוע בלתי חוקי לחלוטין”.

אמש צייץ סמוטריץ על פסק הדין האוסר הפרדה בהופעה חסידית בעפולה: “מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי”.

יו”ר הימין המאוחד איילת שקד התייחסה מוקדם יותר הבוקר לדבריו של חברה למפלגה ואמרה כי הוא “קצת כמו טראמפ”.

בריאיון לתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב אמרה לאריה גולן: “לא שולטים בציוצים שלו. אני חושבת שהסגנון לא במקום, אבל במהות הוא צודק לחלוטין. מגיע לציבור החרדי ליהנות מאירועי תרבות בדיוק כמו שלך ולי מגיע”.

היא הגיבה להחלטה לבטל אירוע בהפרדה בעפולה: “אני חושבת שאנחנו צריכים לכבד כל אחד, ולתת לכל אחד לחיות לפי אמונתו. הפרדה זה לא הדרה. צריך לכבד גם את הנשים החרדיות. הנשים בעפולה יגידו שהן רוצות לראות את האירוע הזה בהפרדה. זה שציבור חילוני חושב שנכון לכפות את חייו על הציבור החרדי, זה טעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נכון אתה לא חנה בבלי
    13/08/2019 13:15
    עירקי
  1. אתה מגדל בבל .