‘אני רוצה להכיר לכם את ינון’ • השר דודי אמסלם בטור מרגש לט’ באב

הנה לכם דוגמא, מדוע כל סיפור האוטיסט המפורסם, עשה לי עוול גדול וכאב אישי עצום, משהו שהיה יכול להימנע, אילו אותו פוליטיקאי שנוטה לא מעט ליפול לבורות הפופוליזם, היה חוסך מאיתנו
השר דוד אמסלם
י' אב התשע"ט / 11.08.2019 12:30

כוחן של מילים.

תשעה באב מסמל את כוחן של המילים ואת השנאה העצומה והאכזרית שהן מסוגלות להביא עימן. המילים הורגות ולעתים רבות לשווא.

ביום הזה, כולנו צריכים וחייבים לעשות חשבון נפש, כדי שהחיים שאנחנו רוצים לייצר לעצמנו, יהיו חיים טובים, מאושרים ושלווים יותר.

הנה לכם דוגמא, מדוע כל סיפור האוטיסט המפורסם, עשה לי עוול גדול וכאב אישי עצום, משהו שהיה יכול להימנע, אילו אותו פוליטיקאי שנוטה לא מעט ליפול לבורות הפופוליזם, היה יכול לחסוך מאיתנו, במיוחד לאור העובדה שהוא מכיר את נושא האוטיזם מבית.

מי שמכיר אותי יודע שגם במשפחתי יש מקרה שנמצא על הספקטרום האוטיסטי, אבל אני רוצה דווקא להכיר לכם את ינון רפאלי, בן 23, ילד מדהים שהופך את היום שלי לשמח ומרגש בכל פעם מחדש.

הקשר שלי עם ינון, הוא קשר מיוחד וכוחן של המילים במקרה הזה, הן הצד היפה והמרגש שכולנו אוהבים להתרפק עליו.

ינון מתקשר עם סביבתו בעיקר באמצעות הודעות וואטסאפ מהטלפון הנייד. הוא למד כמעט בעצמו להבין את הקשר בין המילים ואת המשמעות שלהן, ובכל יום, באופן קבוע, במשך שנים רבות, הוא כותב לי בכל בוקר ברכה מרגשת עם האוצר מילים הייחודי שלו והופך את המילים לקסם שממלא אותי ברגש עצום.

בלילה, רגע לפני שהוא הולך לישון, הוא לא שוכח לסכם לי את היום עם החן המיוחד שלו. וככה, כל יום, יש לי כמה רגעים קטנים של נחת ושלווה עם החבר המיוחד הזה שמעניק למילים משמעות אחרת לחלוטין.

אין ספק, אוטיסט זו לא קללה, התנצלתי על כך, למרות שאף אחד לא באמת האמין שהתכוונתי לפגוע. אבל ברור לי יותר מתמיד, שאנחנו, במיוחד נבחרי הציבור, צריכים לברור את המילים ולהיות רגישים יותר למילים שנאמרות, לשמש דוגמא לאחרים ולנווט את השיח למקומות שיובילו אותנו למחוזות טובים יותר.

אם כל אחת ואחד מאיתנו ייקח על עצמו תיקון אחד קטן, אני בטוח שנצליח להפוך את החיים שלנו לטובים ומכבדים יותר.

זה כוחן של מילים.

מאחל לכל הצמים, המשך צום קל ומועיל ולכולנו, שפע של אהבת חינם.

ינון, אני אוהב אותך.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמסלם
    11/08/2019 16:26
    דניאל
  1. הנטיה של אמסלם ליפול היא שאין לו כבוד אישי שלו הוא נלחם על דברים של ביבי וכל זה לקדם את עצמו בלבד ולא מאהבתו לראש הממשלה.
    מה שנקרא אמסלם דודי איש צבוע במלוא מובן המילה.
    אם היה נלחם על דברים שלו ולמען הציבור לא היה מגיע למקומות האלו.
    חכם לא נכנס לצרות שפקח יכול לצאת מהם.

  2. דודי אמסלם
    12/08/2019 21:18
    יוסל
  3. וכל מילה נוספת -מיותרת.

    • נוח   02/09/2019 19:20

      למגיב הקודם. מה זה קשור לביבי? מה מציק לכם רשעי השמאל? אתם הזבל ולא אמסלם.