אביו של דביר הי”ד: “מקווה שהוא לא הספיק לראות את פרצוף הרשע”

יואב שורק, אביו של דביר הי"ד שנרצח בפיגוע בגוש עציון, קרא להסדיר את היישוב והשמיע ביקורת על שחרור מחבלים • "את המקום הזה צריך להסדיר לא כי מישהו מת. אנחנו צודקים לא כי אנחנו מסכנים"
יוני גרין
ח' אב התשע"ט / 09.08.2019 11:57

העיתונאי והפובליציסט יואב שורק, אביו של דביר הי”ד שנרצח בפיגוע דקירה ליד מגדל עוז בגוש עציון, בלילה שבין רביעי לחמישי, אמר היום (שישי) בהצהרה לתקשורת מחוץ לבית המשפחה בעפרה, כי הוא מקווה שבנו “לא הספיק לראות את פרצוף הרשע ועלה בטהרה”.

שורק קרא להסדיר את היישוב והאשים כי המקום לא מוסדר בגלל “פחדנות ועצלנות של הדרגים הגבוהים במדינה, שמהססים ומסתבכים עם דברים שהיו עוברים בקלות רבה”.

”היו לי כמה דקות שפתחתי את הפייסבוק וראיתי שכתבו דברים יפים על דביר”, אר האב השכול. “אנחנו מקבלים בבית זרם של אנשים שמשלימים את מה שאנחנו יודעים על דביר”.

הוא הוסיף: ”אני שמח ששרים וחברי כנסת באו אתמול, זה דבר שצריך לעשות, לא רציתי שיהיו נאומים פוליטיים בהלוויה. לצערי אין חידוש שיהודים נהרגים על ידי טרוריסטים. אני לא קיבלתי תוצאות רשמיות של החקירה.

”אני מקווה שזה כמו שאני מדמיין את זה, שהוא הלך לתומו והותקף מאחור ולא הספיק לראות את פרצוף הרשע ועלה בטהרה השמיימה. רבותיו סיפרו לנו שהתקופה האחרונה היתה תקופה של רוממות רוח, שהוא התפתח ושמח במה שהוא עושה. אני מקווה שמתוך זה הוא עלה לשמים”.

שורק קרא להסדיר את היישוב עפרה אך לא בגלל הרצח: ”אני רוצה להגיד משהו, היו כאלו שדיברו על עניינים של הסדרת יישובים ותגובות ציוניות הולמות. באופן אישי אני לא אוהב את השיחה. הקורבניות לא צריכה להוביל. את המקום הזה צריך להסדיר לא כי מישהו מת. אנחנו צודקים לא כי אנחנו מסכנים. דביר נולד לפני 18 שנה, עשינו את הברית שלו בחצר של הבית. המקום לא היה מוסדר והיום הוא לא מוסדר. אין סיבה שזה יקרה בגלל הטרגדיה, היא לא מנוף”.

 

האב נשאל לגבי חיסול החשבון עם המחבל הרוצח, ומתח ביקורת על שחרור מחבלים בעסקאות: “ידו הארוכה של צה”ל תשיג? תמיד התפוצצתי כשאני שומע, כי ידו הארוכה של צה”ל כל הכבוד לה שהיא מונעת הרבה דברים כאלה, אחרי שזה קרה ובתמורה לזה משחררים באיזושהי עסקה, זה בעיניי לא מנחם ולא חשוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות