המעצב גילה שגופי תאורה בצורת הכותל נמכרים ללא רשותו – ותובע 

המעצב גילה כי גופי תאורהשעיצב נמכרים מזה מספר שנים בחנות תאורה בשם 'שקע ותקע' -  ללא אישורו • החנות טענה: השרטוטים נרכשו על ידה כדין מחברת חיתוך דגמים בלייזר • החברה הודתה כי מכרה אותם לחנות התאורה - ללא רשותו, "בטעות"
שייע קליין
ג' אב התשע"ט / 04.08.2019 10:26

מעצב תעשייתי מתל אביב שעיצב גופי תאורה בצורה של מונומנטים מוכרים וידועים מירושלים, וביניהם הכותל המערבי, בית המקדש ומגדל דוד, גילה כי אלו נמכרים מזה מספר שנים בחנות תאורה בשם ‘שקע ותקע’ –  ללא אישורו.

מכתב התראה בגין הפרת זכויות יוצרים שנשלח אל אותה חנות תאורה זכה לתגובה מפתיעה: על פי חנות התאורה, שרטוטי הדגמים נרכשו על ידה כדין מחברת חיתוך דגמים בלייזר, שאליה פנה המעצב, על מנת שתחתוך למענו את גופי התאורה, בהתאם לשרטוטים שיצר.

לאחר פניה שנעשתה אל חברת החיתוך בלייזר, זו הודתה כי אכן קיבלה את השרטוטים מהמעצב ועשתה בהם שימוש לצרכים מסחריים, לרבות מכירתם לחברת התאורה – ללא רשותו.

לטענתה, השימוש הבלתי מורשה נעשה “בטעות”.

בימים אלו מתבררת התביעה שהגיש המעצב נגד חברת חיתוך הדגמים, בבית המשפט השלום בהרצליה.

בתביעה נטען, כי חברת החיתוך ובעליה פעלו בחוסר תום לב משווע, עת השתמשו ביצירות התובע שהיה לקוח שלהם, ללא ידיעתו או אישורו, ואף מכרו אותן לצד ג’ למטרות מסחר ופרסום.

המעצב טוען, באמצעות עו”ד ליאור בן ארי, כי יש להורות לחברת החיתוך לפצות אותו בסך 300,000 שקלים בגין הפרת הזכויות שבוצעה כלפיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות