אויב החרדים החדש משתלח בביבי: “אתה במצב נואש, אני מרחם עליך”

יו"ר ישראל ביתנו לא פסל רוטציה בראשות הממשלה - וחזר בו • "אנחנו זקוקים לממשלה לאומית רחבה. ישראל ביתנו, ליכוד, כחול לבן. לא עם החרדים, לא עם המשיחיים" • הליכוד: "גרר את המדינה לטירוף רק בגלל הרצון שלו להיות ראש ממשלה"
אריה ריבקינד
ב' אב התשע"ט / 03.08.2019 20:41

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לעימות מולו באולפן.

ליברמן טען שנתניהו “במצב נואש”, והוסיף שייתכן כי “הגיל, המתחים והלחצים האישיים” שמופעלים על נתניהו “עושים את שלהם” – ורמז בכך שהוא אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה.

בריאיון שהעניק הערב (מוצ”ש) ל’פגוש את העיתונות’ אמר ליברמן כי הוא לא ידרוש רוטציה על ראשות הממשלה, זאת בניגוד לדברים שאמר הבוקר ב’שבת תרבות’, ולפיהם לא ידחה את האפשרות לכהן בתפקיד ברוטציה עם נתניהו.

“אני מרחם על ראש הממשלה. זה שהוא נאלץ לשקר יום יום, שעה שעה זה אומר שמצבו נואש. אני קורא לנתניהו לבוא לעימות, בוא נדבר פה כמו האיש מקיסריה לאיש מנוקדים. אני מתחייב – אתאים את עצמי ללוח הזמנים שלו. הוא לא יבוא כי הוא מפחד”.

בריאיון אמר ליברמן כי לא יהיו בחירות נוספות, וגם אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה הוא מאמין כי הליכוד יעמיד בראשו דמות אחרת.

“אני מאמין שיולי אדלשטיין הוא דמות שיכולה לעמוד בראשות המפלגה”, אמר ליברמן. “אני בטוח שבליכוד ימצאו דמות אלטרנטיבית, אם יבינו שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה”.

עוד אמר ליברמן בריאיון כי הוא יצטרף אך ורק לממשלת אחדות בין כחול לבן לליכוד ולא לאף ממשלה אחרת: “אנחנו זקוקים לממשלה לאומית רחבה. ישראל ביתנו, ליכוד, כחול לבן. לא עם החרדים, לא עם המשיחיים ולא עם מרצ. יש אופציה אחת בלבד ואני בטוח שהיא תתממש. נצטרך להיות גדולים כדי לכפות את עצמינו על שני הצדדים”, אמר.

עוד סיפר כי אחד השרים הבכירים בליכוד התקשר אליו ואמר כי הוא מתנצל על כך שהוא תוקף אותו בריאיונות, אלא שהוא חייב לעשות זאת, כי אחרת הוא “חוטף צעקות”.

בליכוד הגיבו לדברי ליברמן: “יצא המרצע מן השק, ליברמן גרר את המדינה לטירוף של בחירות חוזרות רק בגלל הרצון שלו להיות ראש ממשלה. היום הוא מודה ששואף להיות ראש ממשלה ברוטציה עם גנץ”.

הליכוד הוסיף ותקף את יו”ר ישראל ביתנו בעקבות דבריו נגד נתניהו: “ליברמן אמר בשבוע שעבר שימליץ על בני גנץ לראשות הממשלה. היום אמר שלא יפסול איתו רוטציה וקרא להדחתו של נתניהו. עכשיו ברור שליברמן רק רוצה להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו ולהביא ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה”.

מוקדם יותר היום, באירוע ‘שבת תרבות’ במודיעין, אמר ליברמן כי אינו פוסל אפשרות של רוטציה בראשות הממשלה. ליברמן הבהיר כי הוא אינו אובססיבי להיות בראשות הממשלה. “זאת אופציה”, אמר.

בישראל ביתנו הבהירו אחרי הדברים: “לא קיימת שום אופציה לרוטציה עם נתניהו”.

עוד מסרו במפלגה: “כל המאמץ הוא להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה, הרבה פחות מעניין מי יהיה ראש הממשלה”. ליברמן הוסיף באירוע כי הממשלה שהוא רואה לנגד עיניו כוללת את ישראל ביתנו, את הליכוד ואת כחול לבן. “כל ממשלה צרה קטנה תהיה צרה לישראל. ההכרעה האמיתית בבחירות היא לא בין גנץ לביבי, אלא בין ישראל של ישראל ביתנו לבין ישראל של סמוטריץ'”.

בליכוד הגיבו לדברי ליברמן: “הדברים הם מסך עשן כדי להסיט את דעת הקהל מכך שליברמן נתפס לפני שבוע מנחה פעילים ‘ללכת על הראש של נתניהו’, ומכוונתו להמליץ על לפיד וגנץ לראשות הממשלה”.

בליכוד טענו עוד כי ראש סיעת ישראל ביתנו בנתניה פרסם הנחייה של ליברמן, לפיה ״אין להתעסק בשום דבר אחר מלבד לתקוף את נתניהו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "אויב החרדים" או אויב המפלגות החרדיות?
    04/08/2019 17:33
    דגצ
  1. יש לו שם.

  2. קינת הליכוד
    04/08/2019 19:29
    הגורר
  3. מי שגרר לבחירות חדשות הוא דווקא הסבל הנושא על גבו תיקים וחושש לחירותו.