רבה של ברלין הותקף, אך מה שדרש מהשלטונות זה לא מה שחשבתם

בזמן שהרב יהודה טייכטל חזר מבית הכנסת לביתו, כשהוא מלווה באחד מילדיו, הם הותקפו בירוקות וקללות בערבית • הוא הגיש תלונה במשטרה וזו מקיימת חקירה • כל הצמרת הפוליטית בגרמניה גינתה את התקיפה
נתן פרל
כ"ח תמוז התשע"ט / 31.07.2019 17:37

אנטישמיות בברלין: שני גברים ממוצא מזרח תיכוני ירקו בסוף השבוע וצעקו מילות גנאי בערבית לעבר רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, האירוע התרחש בבירה הגרמנית בזמן שהרב חזר מבית הכנסת לביתו, כשהוא מלווה באחד מילדיו.

הרב טייכטל הגיש תלונה במשטרה וזו מקיימת חקירה.

הרב סיפר היום לכלי התקשורת במדינה: “לצערי עלינו להבין שהתוקפנות כלפי יהודים, הן בבתי הספר והן ברחובות ברלין, קיבלה חיים משלה. אולם אני עדיין חושב שרוב הברלינאים מגנים זאת”.

מאז פרסום המקרה, כל הצמרת הפוליטית בגרמניה חיזקה את ידי הרב טייכטל. “הם אמרו לי שיעשו הכל כדי ללכוד את התוקפים ובמקביל ידאגו לעורר יותר מודעות במאבק באנטישמיות”.

ראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה, ראאד סלאח, גינה את האירוע בכלי התקשורת: “לאנטישמיות אין מקום בברלין, תקיפה על ידידי הרב טייכטל היא תקיפה על כולנו”.

למרות ההתעניינות התקשורתית, הרב טייכטל מעדיף לקחת את המקרה לכיוון אחר: “במקום להתקרבן, אנחנו נדרוש מהממשלה שתשקיע בחינוך נגד אנטישמיות ובפרט בקרב בנוער”.

לפני חודשיים, בעת שבגרמניה התחוללה  ‘סערת הכיפה’, צעד השגריר האמריקני במדינה, ריצ’רד גרנל, עם רבה של ברלין ברחובות העיר, כשהוא חבוש בכיפה, במהלך ביקור מיוחד בקהילה היהודית.

‘סערת הכיפה’ פרצה לאחר שיהודים הוזהרו על ידי ד״ר פליקס קליין, הממונה על המלחמה באנטישמיות מטעם ממשלת גרמניה, מלחבוש כיפה ברחבי המדינה. האזהרה גררה דיון ציבורי רחב.

“תחבוש את הכיפה ותהיה גאה. היום, מחר ובעתיד”, אמר השגריר לרבה של ברלין.

השגריר חבש כיפה בעצמו במהלך הביקור וביקש לצעוד עמה ברחובות העיר, בגאווה, במטרה לשדר ליהודי העיר שאין מה לחשוש.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    על מה המהומה?
    31/07/2019 18:10
    יפת
  1. הרי כאן זה נהפך לשיגרה ובין יהודים ר״ל