זו ההצעה הקוסמת ששלחה איילת שקד לאיתמר בן גביר

לפי ההצעה שהוגשה בצהרים, יקבלו 'עוצמה יהודית' שני מקומות ברשימה - 8 ו-13 - עם התחייבות של השרים ברשימה להתפטר בחוק הנורבגי - מ שיכניס שני נציגים לכנסת • עורך מקור ראשון לבן גביר: שלוף עט וחתום • ומה הימין המואחד דורש מנתניהו?
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשע"ט / 31.07.2019 12:55

בניסיון אחרון לצרף את מפלגת עוצמה יהודית לרשימת ‘הימין המאוחד’ הכוללת את הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי – הוגשה לה בצהרים (רביעי) הצעה חדשה.

על פי ההצעה, עוצמה יהודית תקבל שני מקומות ברשימה – 8 ו-13, עם התחייבות של השרים להתפטר לאחר כניסתו של חוק הנורבגי, מה שהופך את שני המקומות לריאלים בבחירות הבאות לכנסת ה-22.

גורמים באיחוד מפלגות הימין שבו וקראו למפלגת עוצמה יהודית שלא לקחת סיכון ולבזבז קולות חשובים ולימין ולקבל את ההצעה שתבטיח להם שני מקומות בכנסת הבאה.

בימים האחרונים מנהל ‘עוצמה’ משא ומתן לחבירה ל’הימין המאוחד’, אולם המפלגות חלוקות על המיקום של נציגי עוצמה ברשימה.

בתוך כך, בימין המאוחד העבירו דרישה חדשה לליכוד בתמורה לשריונו של איתמר בן גביר במקום החמישי ברשימה שלהם – כפי שהוא דורש.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בימין המאוחד דורשים התחייבות מנתניהו לקבלת שני תיקים בכירים בממשלה הבאה. האופציות הן: הביטחון, החוץ, האוצר והמשפטים.

עורך העיתון מקור ראשון חגי סגל קורא למפלגת ‘עוצמה’ לחתום על ההצעה החדשה שקיבל מהימין המאוחד.

“איתמר בן גביר, במקום להתמיד בתחביב ההתקרבנות, לך על ההצעה הטרייה של בנט וסמוטריץ’. מעולם לא הייתם כה קרובים ל-2 מקומות בכנסת, וכנראה גם לעולם לא תהיו. במקום לבכות ב-18 בספטמבר על ההזדמנות הנדירה שהוחמצה ועל רבבות הקולות ששוב בוזבזו, שלוף עט וחתום”.

אלא שעו”ד איתמר בן גביר הגיב: “הצעת מפלגת הבית היהודי מלמדת שהאיחוד בעיניהם הוא רק סיסמה ריקה מתוכן. סמוטריץ’ ובנט מוכנים לסכל את שלטון הימין כדי שאופיר סופר, מוטי יוגב ומתן כהנא יהיו ברשימה לפני איתמר בן גביר, ומראים שהכיסאולוגיה חשובה מהאידיאולוגיה.

“קבלת ההצעה המגוחכת תגרום למצביעי עוצמה שלא לצאת לקלפיות ואנו יוצאים לדרך אחראית בבלוק טכני עם מפלגת נועם שתציל את קולות הימין”.

הבוקר, בראיון לגלי צה”ל, האשים בן גביר: “איילת רוצה חיבור גדול, ומוכנה שאקבל את המקום החמישי. אבל יש גורמים בתוך הבית היהודי שפשוט רוצים לתקוע לאיילת שקד מקלות בגלגלים. הם לא רוצים בהצלחתה, יש גורם שלא רוצה שהיא תצליח, שרוצה שהיא תיכשל”.

לשאלת המראיין ישי שנרב מיהו אותו גורם – השיב בן גביר: “אני לא אסתיר. נפתלי בנט לא רוצה את עוצמה יהודית. אגב לא רק הוא, כי אם חברי בצלאל סמוטריץ’ והרב רפי, שנהיו שרים בזכותנו היו רוצים להעביר את זה זה היה אפשרי אבל הם לא באמת רוצים”.

בתוך כך, עוצמה יהודית ומפלגת נעם חתמו הבוקר על טיוטת הסכם לריצה ברשימה משותפת כבלוק טכני בבחירות הקרובות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איחוד
    31/07/2019 16:33
    ויקטור
  1. בן גביר יקטוף יותר מנדטים מהימין המאוחד מאחר והם תאבי בצע הציבור הדתי אוהב את בן גביר וסומך עליו.

  2. האמת
    31/07/2019 23:34
    שוקי
  3. קודם כל תודה רבה לך ואני מצפה גם לתודה אם את מבינה למה אני מתכוון.
    וחייב לומר שביבי בעזרת בנו ואישתו ודודים וחברי כנסת בליכוד, לא רק ימציאו סיפורים ויעקבו אחרייך, גם הם אחראים על זיוף חריף ולא חכם בבחירות כי מלא משרדים ובלשים ושוטרים עובדים אצל ביבי וגם הוא הצליח לעבוד טראמפ שיעשה עבודה שזיוף בבחורים לביבי, אז מעכשיו יש לך סידור ותדאגי לעקוב ותסדרי אנשים שלא יודעים ולא גלוים שיעקבו אחרי משפחת נתניהו ואחרי כל חברי הכנסת, אפילו המונחתים.
    תקשיבי למה שאני אומר לך, פסיכולוגיה הפוכה!!!!!