בן גביר: שקד רוצה לתת לי את הדרישות שלי, אבל בנט מטרפד

נציג 'עוצמה יהודית' מאשים: בנט רוצה שאיילת שקד תיכשל • טיוטת הסכם לריצה משותפת נחתמה בין 'נעם' ל'עוצמה' בראשות איתמר בן גביר
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשע"ט / 31.07.2019 10:30

האם נסתם הגולל על איחוד של כל מפלגות הימין? עו”ד איתמר בן גביר תקף הבוקר (רביעי), בראיון שהעניק בגל”צ, וטען כי ישנם גורמים בימין המאוחד שניסו למנוע את החיבור עם מפלגתו.

בן גביר הסביר מדוע המקום השמיני, המוצע לו כרגע, אינו בא בחשבון מבחינת עוצמה יהודית: “אם הייתי מחפש משרת חבר כנסת, הייתי מקבל את זה ונכנס למקום השמיני. אבל מה שמניע אותי זה שאם אני הולך לחיבור הזה הוא צריך להיות אמיתי, חיבור מתוך שותפות בו תקבל עוצמה יהודית את הראוי לה”.

לטענת בן גביר, בבית היהודי אין רצון אמיתי לחבור לעוצמה יהודית: “בלילה הקודם ישבתי עם איילת שקד והיא אמרה לי: ‘אין, איתמר, העשירייה הראשונה זה קודש קודשים – שאורית סטרוק תהיה ורוני ססובר תהיה’. בטח לא כל המאזינים בבית מכירים את השמות, אבל בסדר, ירדתי ל-5 ו-11, אבל אפילו את זה הם לא רצו, ללמדך, שלא באמת יש רצון אמיתי לשלב אותנו שם”.

בן גביר האשים: “איילת רוצה חיבור גדול, ומוכנה שאקבל את המקום החמישי. אבל יש גורמים בתוך הבית היהודי שפשוט רוצים לתקוע לאיילת שקד מקלות בגלגלים. הם לא רוצים בהצלחתה, יש גורם שלא רוצה שהיא תצליח, שרוצה שהיא תיכשל”.

לשאלת המראיין ישי שנרב מיהו אותו גורם – השיב בן גביר: “אני לא אסתיר. נפתלי בנט לא רוצה את עוצמה יהודית. אגב לא רק הוא, כי אם חברי בצלאל סמוטריץ’ והרב רפי, שנהיו שרים בזכותנו היו רוצים להעביר את זה זה היה אפשרי אבל הם לא באמת רוצים”.

בתוך כך, עוצמה יהודית ומפלגת נעם חתמו הבוקר על טיוטת הסכם לריצה ברשימה משותפת כבלוק טכני בבחירות הקרובות.

לפי ההסכם, בראש הרשימה יעמוד עו”ד איתמר בן גביר, מספרי שתיים ושלוש יהיו של מפלגת נעם, ובמספר ארבע ישובץ ברוך מרזל.

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר: “ההסכם עבר לאישור רבני עוצמה ונעם. נזכיר כי מזכירות עוצמה אישרה את הריצה עם נעם וזאת מתוך רצון להיאבק ללא פשרות על דמות עם ישראל וארץ ישראל לפי תורת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות