ליברמן התרברב והתגרה בחרדים: “נדרוש גם תיקי הבריאות והפנים”

יו"ר ישראל ביתנו הציג את המועמדים של מפלגתו, ללא שינוים כמעט מהכנסת הקודמת - והתרברב: "הגענו לימים טובים, אני נשאל בכל יום ולפעמים פעמיים במי נתמוך" • הכריז: "הראשון לתמוך בממשלת אחדות - נמליץ עליו"
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשע"ט / 30.07.2019 21:06

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, השיק הערב (שלישי) באירוע חגיגי את רשימת המפלגה לבחירות הקרובות – שתהיה זהה כמעט לחלוטין לרשימה הקיימת.

ליברמן הבהיר כי הוא עומד על דרישתו להקמת ממשלת אחדות, ללא המפלגות החרדיות.

ליברמן התרברב: “הגענו לימים טובים, אני נשאל בכל יום ולפעמים פעמיים במי נתמוך, מי המועמד שלנו לראש הממשלה. אשתדל לתת תשובה הכי ברורה שאפשר – אנחנו רוצים ממשלה לאומית ליברלית רחבה שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן.

“מבחינתי לא קיימת שאלה פרסונלית ‘מי עומד בראשות הממשלה’, השאלה היא עקרונית – איזה ממשלה תהיה. נתניהו עושה הכל כדי לטשטש את המהות האמתית של הבחירות האחרונות. הכל נעשה כדי להסתיר את העבודה שהבחירה האמתית היא בין ישראל ביתנו לבין ישראל של ליצמן דרעי וסמוטריץ”.

ליברמן הדגיש: “אין הבדל בין נתניהו לגנץ. שניהם מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים, הדתיים והעבודה. לא נהיה שותפים לממשלת הלכה ולממשלה צרה – מי שיגיד לא לממשלת אחדות לא נמליץ עליו לנשיא. המפלגה הראשונה שתגיד כן לממשלת אחדות – עליהם נמליץ”.

ליברמן התגרה במפלגות החרדיות, כאשר הכריז כי במשא ומתן הקואליציוני, “נדרוש את תיקי הבריאות והפנים”.  לדבריו, הוא יציב במשרד הבריאות איש מקצוע מטעמו – והציג את ד״ר ליאוניד אידלמן.

מדובר בתיקים המרכזיים אותם מחזיקות כיום יהדות התורה וש”ס.

ליברמן הצהיר גם: “נחליף את כל המועצות הדתיות בערים במחלקה לשירותי דת בעיריות. אין הצדקה למועצות הדתיות שהפכו להיות סניפי מפלגות ופעילים ולא משרתות כמו שצריך את הציבור הרחב”.

בהמשך הצהיר ליברמן כי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני תדרוש המפלגה לשלב בהסכמים הקואליציוניים התחייבות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת וחקיקת נישואים אזרחיים.

עוד אמר כי ישראל ביתנו תפעל להעברת חוק הגיוס במתכונתו המלאה, לצד חקיקת חוק שירות לאומי ואזרחי חדש.

לדבריו, ידרוש גם  חוק חובת הצבעה, כי “בשכונות החרדיות יש באופן מפתיע 100 אחוז שיעורי הצבעה. מי שלא מצביע ללא סיבה מוצדקת יהיה חייב לשלם קנס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן הדוברמן
    31/07/2019 15:48
    דובלה
  1. כלב רשע מרושע… מי שמך לאיש שר ושופט עלינו… מנוחתך … גיהנום.