ילד ערבי בן 4 זומן אל המשטרה? כך השתולל פייק ניוז, גרסת מזרח י-ם

כתב 'הארץ' ג'קי חורי וח"כ אחמד טיבי שיתפו סרטון תעמולה שקרי שהפיצו כלי תקשורת ערביים על ילד ערבי בן 5 שזומן לכאורה לחקירת משטרה • העיתונאים לענייני ערבים חשפו את הבלוף
אבי כץ
כ"ז תמוז התשע"ט / 30.07.2019 16:40

כתב הארץ ג’קי חורי עורר מהומה בטוויטר, לאחר ששיתף סרטון תעמולה שקרי שהפיצו כלי תקשורת ערביים על ילד ערבי בן 5 שזומן לכאורה לחקירת משטרה בגין ידויי אבנים.

“הילד מוחמד עליאן בן 4 מאלעיסאוויה בדרך לחקירה הבוקר לאחר שקיבל זימון ממשטרת ירושלים בחשד שזרק אבן”, צייץ חורי וצירף את הסרטון השקרי.

 

גולשים הגיבו לו: “שקרן הילד לא זומן, האבא מוזמן”, אך חוגי סירב למחוק את הציוץ.

רק כעבור שלוש שעות צייץ חורי: “אכן האבא זומן… ואין לי בעיה לתקן… האב זומן לחקירה עקב זריקת אבן מהיד של הבן… בכל מקרה מודה לכל מי שהעיר וגם אם זה לא מוריד מחומרת המצב והאווירה”.

אחר כך הוא הוסיף: “מדהים כולם הפכו להיות לא אדישים למה שקורה. כדאי שתשמעו את האבא ומה נמסר לו בחקירה …אי אפשר ליפיף מציאות עגומה.

“האב רביע: כל החקירה התמקדה בבן שלי ואמרו לי ‘אם לא תשמור עליו ניקח אותו למוסד לחוסים. חבל שמוחמד ושאר הילדים עזבו את ‘הפארקים והמשחקים’ באלעיסאוויה והלכו לזרוק אבנים”.

גם ח”כ אחמד טיבי התגייס להפצת הפייק ניוז – וצייץ: “הילד מוחמד עליאן מעיסאוויה, בן ה-4 עם אביו בדרך למשטרת סלאח אדין. קיבל זימון בכתב בגלל ׳זריקת אבנים׳. ילד בן 4”.

אליאור לוי,  פרשן לענייני פלסטינים הידיעות אחרונות ו-ynet הגיב לו: “פייק ניוז מצוץ מהאצבע. האבא קיבל זימון ועשה הצגת ברודווי למצלמות. מצ”ב הזימון לאב. ואגב, הילד בן 5 וחצי. לא מתאים לך ד”ר טיבי.

“ועוד משהו: אתם נותנים במעשיכם אלו נשק לכל אסכולת “Paliwood” שמאשימה פלסטינים בביום סיטואציות לצרכי תדמית”.

הזימון של האב. צילום: מסך טוויטר, אסף גיבור

גם איש התקשורת  בן כספית כתב לטיבי: “זה לא קרה, אחמד. חבל”.

גם העיתונאי אסף גיבור, כתב לענייני ערבים, צייץ:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות