‘קווי חילול השבת’ של ר”ג מתחילים לפעול: הנציג של שס עדיין לא פרש

ה'סבבוס' של רמת גן יוצא לדרך: הקווים למוקדי בילוי לתל אביב בשבתות יחלו לנוע כבר ביום שישי הקרוב - בחינם • בש"ס טרם התקבלה ההכרעה כיצד לפעול
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשע"ט / 30.07.2019 12:21

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע הבוקר (שלישי) כי ‘הסבבוס’, קווי האוטובוסים החינמיים שייצאו ממספר מוקדים ברמת גן לתל אביב – יחלו לפעול כבר בשבת הקרובה.

הקווים אושרו לפני כשלושה שבועות, בתום דיון סוער בעיריית רמת גן, ולמרות התנגדות הסיעות הדתיות.

“כמו שהבטחנו, החל מיום שישי הזה הסבבוס יחלו לנוע ולשרת אתכם בסופ”ש”, כתב שאמה הכהן.

במסגרת הנסיעות בשבת, יפעלו שני קווים – ‘הקו הכחול’ ו’הקו הלבן’.

עם קבלת ההחלטה על אישור הקווים הסביר שאמה הכהן: “מדובר על קווים שיפעלו רק בצירים ראשיים, לא ייכנסו לשכונות ללא סמלי עירייה וללא עצירות מול מקומות רגישים לציבור הדתי בעיר, וככל שלא יהיה בהם שימוש ער – יבוטלו. כמו שההסדר עובד ברוב ערי המרכז, אין סיבה שלא נחיה איתו בשלום גם ברמת גן”.

עו”ד מנחם דוד (מימין), אצל חכם שלום. צילום: באדיבות המצלם

כפי שדווח בחרדים 10, אחרי שמועצת העיר רמת גן אישרה  להפעיל מערך קווי תחבורה בשבתות – עלו הגאון רבי יוסף ניסן, מרבני רמת גן, ונציג ש״ס בעיר, סגן ראש העיר עו”ד מנחם דוד למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה,  חכם שלום כהן, כדי לקבל את הנחייתו והדרכתו כיצד לנהוג.

עד כה חבר הקואליציה העירונית מטעם ש”ס המקומית, המכהן כסגן ראש העיר ומחזיק תיק שירותים חברתיים, תרבות תורנית ומורשת ישראל – לא פרש במחאה על הצעד המחפיר.

בשיחה הביע נשיא המועצת את כאבו הגדול נוכח המגמה המסתמנת לפריצת חומות השבת ברמת גן ובערים נוספות ברחבי הארץ, וזעק: “איך יהודי יכול לפעול לחילולי שבת? הלא כל ההצלחה של האדם תלויה בשבת”.

חכם שלום שמע מהנוכחים את השתלשלות האירועים ברמת גן ואמר כי ברצונו לדון עם יו״ר התנועה, אריה דרעי, בהיבטים השונים. עד כה טרם התקבלה החלטה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות