מפלגות הימין ירוצו יחד בבחירות – בראשות שקד: ימליצו על נתניהו

יש הסכם בין הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי: הימין החדש קיבל 4 מ-9 המקומות הראשונים • בנט ושקד התחייבו להמליץ על נתניהו • הוסכם: שילוב עוצמה ושאר מפלגות הימין ברשימה ייעשה על בסיס שריון/ים בליכוד • הליכוד: אין יותר שריונים • שקד: אביא גם את עוצמה וזהות
אריה ריבקינד
כ"ו תמוז התשע"ט / 29.07.2019 16:41

איחוד הימין והימין החדש הגיעו להסכמות: הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש הודיעו אחר הצהרים (שני) על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-22 – כשאיילת שקד עומדת בראש.

הימין החדש יקבל על פי ההסכם 4 מתוך 9 המקומות הראשונים – על פי הסדר החדש:1. איילת שקד 2. רפי פרץ 3. בצלאל סמוטריץ׳ 4. נפתלי בנט 5. מוטי יוגב 6. אופיר סופר 7. מתן כהנא 8. עידית סילמן 9. רוני ססובר 10. אורית סטרוק.

ובהמשך:

11 – הימין החדש
12 – הימין החדש
13 – איחוד מפלגות הימין
14 – איחוד מפלגות הימין
15 – הימין החדש
16 – איחוד מפלגות הימין
17 – הימין החדש
18 – איחוד מפלגות הימין
19 – הימין החדש
20 – איחוד מפלגות הימין

עוד הוסכם על העקרונות הבאים:

1. הסיעה תנהל את המו״מ הקואליציוני מול ראש הממשלה נתניהו במשותף, במטרה להביא להקמת ממשלת ימין בראשותו.

2. שילוב אנשי עוצמה יהודית ושאר מפלגות הימין ברשימה ייעשה על בסיס שריון/ים בליכוד, בהתאם לדרישת איתמר בן גביר ובהמשך לסיכום שהושג בבחירות האחרונות.

3. השותפים ידרשו חקיקת חוק נורבגי מרובע.

יו״ר הימין החדש, איילת שקד בירכה על ההסכם לריצה משותפת בימין: “בשורה נפלאה לגוש הימין. שבועות של מאמצים נשאו כעת פרי. איחדנו את מפלגות הימין לריצה משותפת כדי להבטיח שקולות יקרים לא ילכו אל הפח.

“בשבועות האחרונים פעלתי לכך מסביב לשעון יחד עם שותפיי לדרך. הצלחנו. כעת פניי לחיבורים נוספים. בכוונתי להמשיך במאמצים לאחד גם את עוצמה יהודית וזהות. כולנו צריכים להיות בסיעה אחת גדולה. נמצה את מאמצי האחדות עד הדקה האחרונה”.

ההסכם. צילום: דף הטוויטר של דפנה ליאל

יו”ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ, בירך על האחדות: “יש אחדות בימין. שמרנו על ייצוג הולם של הציונות הדתית ברשימה המאוחדת. רצים יחד מנצחים יחד”.

שר התחבורה ויו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’ בירך על הסכם האחדות: “חתמנו עכשיו על הסכם לריצה משותפת עם הימין החדש. כולם ויתרו. אף אחד לא יצא עם מלא תאוותו בידו. כולם גילו אחריות ועשו את הדבר הנכון לעם ישראל ומדינת ישראל. עכשיו תורם של החברים בעוצמה יהודית לגלות אחריות גם הם ולהצטרף כדי למנוע איבוד קולות ולהביא להקמת ממשלת ימין”.

בליכוד הגיבו לסעיף בהסכם בין איחוד מפלגות הימין והימין החדש לפיו שילוב עוצמה יהודית ייעשה בעזרת שיריון של הליכוד.

“הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון. לא יהיו יותר שיריונים בליכוד”, נמסר מטעם המפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות