למה לא מצליחים להפחית את מחיר כרטיסי הטיסה לאומן בראש השנה?

האם הפתרון להוזלת כרטיסי הטיסה לאומן לקראת ראש השנה נמצא בשדה התעופה 'רמון'? לפי 'כלכליסט', מי שמסכלים את האפשרות להפחית את עלות הטיסות לאומן הם סוכני הנסיעות החרדים
חרדים 10
כ"ו תמוז התשע"ט / 29.07.2019 11:55

האם מי שמסכלים את האפשרות להפחית את עלות הטיסות לאומן לקראת ראש השנה הם דווקא סוכני הנסיעות החרדים? לפי דיווח של תומר הדר ב’כלכליסט’, התשובה כנראה חיובית.

לפי הדיווח, לפני כשבוע פרסם משרד התחבורה הודעה רשמית חריגה, לפיה רשות התעופה האזרחית פנתה אל מקבילתה באוקראינה בבקשה לקבל אישור זמני להגדלת מכסת הטיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה, במטרה להפחית את עלויות כרטיסי הטיסה של אלפי הנוסעים.

אחד הגורמים שמשפיעים על העלות של הכרטיס הוא מספר הטיסות היוצאות לאומן. הבעיה הגדולה: שדה התעופה בקייב עמוס ואין באפשרותם למצוא חלונות זמן לנחיתות נוספות, מה שגורם  לכך שלא ניתן להוציא טיסות נוספות מישראל.

בעיה משמעותית אחרת היא סירובן של עיריות חולון וראשון לציון לאפשר ל’רכבת אווירית’ של מטוסים לטוס מעל שטחן בלילה. שתי העיריות אף עתרו לבג”ץ כנגד ההמראות בערב ראש השנה בשעות הלילה. הדיון בבג”ץ טרם הוכרע.

לפי הדיווח ב’כלכליסט’, עורכי הדין של העיריות הציעו פתרון: ניתוב תנועת החסידים אל שדה התעופה רמון. גם רשות שדות התעופה ניסתה לשווק את שדה התעופה רמון לקהל החרדי, אבל ללא הצלחה.

כלפי חוץ סוכני הנסיעות החרדים עושים מאמצים להפחית את עלויות הטיסה, אולם משיחות שניהל ‘כלכליסט’ עם מקורבים למגזר, עולה שהסוכנים החרדים הם אלה שמסכלים את הניסיונות להוביל להוזלה.

מתוכנו של דיוור לסוכני נסיעות חרדיים שהגיע לידי ‘כלכליסט’ עולה הצעה מפורשת: “מובילים את המהפך להוזלת הטיסות – אומן ראש השנה, טיסות מוזלות לאומן דרך נמל רמון”.

אלא שגורם בכיר בתחום התעופה מודה בשיחה עם ‘כלכליסט’: “הטיסות לאומן הן טיסות בעייתיות בהרבה מאוד מובנים, הן לא עובדות כמו טיסות רגילות ואין סיבה שהמאמינים יטוסו דרך שדה רמון. סוכני נסיעות גדולים של המגזר החרדי קונים מראש טיסות שלמות במטוסים חכורים בתנאים שאפילו נוסעי לאו קוסט לא היו מוכנים להשלים איתם, במטרה אחת: להוביל את המאמינים לאומן, ויהי מה. אלה טיסות שמחירן נמוך מאד מלכתחילה, עם צוותים מצומצמים, ומבחינת עלויות הטיסה, לחברות התעופה המדוברות לא משתלם לרדת דרומה”.

גורם אחר אומר: “חברות התעופה יכולות בהחלט לטוס לרמון במקום לנתב”ג, אלא שמתח הרווחים בטיסות אלה כל כך נמוך, עד שסוכני הנסיעות החרדים עצמם לא ירצו לצמצם את רווחיהם ויסרבו לניסיונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות