“בואו תתחברו איתנו ואם לא, אז שלא תעיזו לרוץ” I ראיון

סמוטריץ' קורא לכל המפלגות להתאחד במפלגה אחת גדולה מתוך וויתורים, ובמידה ולא - לשבת בבית "בלי לסכן את עתיד מדינת ישראל בגלל גחמות אישיות, ואני חושב שהציבור לא יסלח לו" • "אסור בשום פנים ואופן לקחת סיכונים, רק כדי לעשות דווקא וכדי לבזבז קולות"
חרדים 10
כ"ו תמוז התשע"ט / 29.07.2019 10:55

השר בצלאל סמוטריץ’ קרא גם הבוקר (שני) לאיחוד גדול בימין, ומדגיש שבשביל להתאחד צריך לוותר. סמוטריץ’ ביקש ממי שלא מתכוון להתאחד – “שישב בבית בלי שיסכן את עתיד מדינת ישראל בגלל גחמות אישיות”.

בראיון לאיילה חסון ב-103FM אמר סמוטריץ’: “האיחוד יקרה. זה חייב לקרות מכיוון שזה חוסר אחריות לא לעשות את זה. מה שמונח על כף המאזניים בבחירות האלה הוא באמת הרה-גורל לכל מה שקשור לנו. בהתיישבות, בביטחון, בחינוך, בזהות היהודית של מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “אסור לנו בשום פנים ואופן לבזבז קולות בימין כדי שלא נתעורר בבוקר למחרת הבחירות עם ממשלת שמאל. ממשלת שמאל בראיה שלי זה דבר רע מאוד”.

על ההסכמה של הרב רפי פרץ לא להתעקש על המקום הראשון אמר: “זה ויתור משמעותי. לי היה יותר קל, אני אמרתי כבר לפני חודש שאני מוותר על מקומי ועל תפקידי בשביל החיבור הזה ואני שמח שהרב רפי עשה את הצעד הלא קל הזה.

“אני חושב שעכשיו אפשר לצפות גם מבנט ושקד לעשות את הצעד שלהם. הם מתבצרים על איזה קו כבר שבועיים ולא מוכנים לזוז מילימטר ואני חושב שגם הם צריכים לעשות את הצעד האחראי הזה כדי שאפשר יהיה להיפגש גם בסדר הרשימה”.

סמוטריץ’ לא חושב שתהיה בעיה מבחינת בנט ושקד להתחייב להמליץ על נתניהו – אך הדגיש כי זה לא סותר שתקום ממשלת ימין. “זאת הייתה הבקשה שלנו והיא התקבלה די בהבנה. בסוף היעד המרכזי שלנו זה שתקום כאן ממשלת ימין עם 61 חברי כנסת בלי ליברמן ביום שאחרי הבחירות. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, המועמד היחידי שכרגע עומד על הפרק ויכול לעשות את זה זה בנימין נתניהו”.

הוא הדגיש: “אנחנו רוצים שתקום ממשלת ימין. בשביל זה אנחנו מתאחדים ובשביל זה אנחנו מוותרים, בשביל זה אנחנו נמליץ על נתניהו ובשביל זה אנחנו גם נעמוד ונדרוש מנתניהו, ונצטרך לסגור דברים לפני ההמלצה, שהוא ישתמש במנדט שהוא יקבל מהנשיא כדי להקים ממשלת ימין.

“אם לא יהיה 61 אז אנחנו נשב עם נתניהו ונסכם מראש איזה ממשלה מקימים. נתניהו הוא המועמד, עליו אנחנו נמליץ ואיתו אנחנו נסכם מראש איך תיראה הממשלה הבאה”.

לדבריו, “זה שפייגלין ירוץ זה חוסר אחריות לימין, אני מקווה שמצביעיו מבינים את זה. איינשטיין אמר ששטות זה לחזור על אותה פעולה שוב ושוב ולצפות לתוצאה אחרת”.

הוא הוסיף:  “אני אומר את זה גם להם ואני אומר את זה גם לעוצמה, בואו תתחברו איתנו ואם לא, אז שלא תעיזו ללכת בחוסר אחריות רק כדי לעשות דווקא וכדי לבזבז קולות.

“אמרתי, אנחנו במערכת בחירות סופר הרת-גורל, אסור בשום פנים ואופן לקחת סיכונים, מי שרוצה לבוא ולקחת חלק במחיר של ויתורים מוזמן, מי שלא רוצה, שישב בבית בלי שיסכן את עתיד מדינת ישראל בגלל גחמות אישיות ואני חושב שהציבור לא יסלח לו”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שב בלול
    29/07/2019 11:45
    מאור
  1. מה חשבתם שזהות תחכה לכם לשנייה האחרונה ותיקח כל עצם שתזרקו?

  2. תתאחדו עם הליכוד
    29/07/2019 11:47
    יהונתן ברבי
  3. גם ככה אין לאיחוד בשורה חדשה להוסיף תעשו בלוק טכני עם הליכוד ותתפצלו לאחר מכן. אתם יש לכם חוסר אחריות לימין הרי הקולות יברחו לליברמן בגלל האיחוד הזה. זהות תרוץ לבד כי יש לה בשורה חדשה. לא להגן ולשמר. מי שצריך לוותר הם חסרי האידאולוגיה כמו הבית יהודי שס וכו דואגים רק למגזר שלהם. אז לבלוק טכני מספיק בטוח תביאו כסף למגזר ככה

  4. האחדות האמיתית היא במפלגת זהות
    29/07/2019 14:27
    אריאל
  5. האחדות האמיתית נמצאת מפלגת זהות. תסתכל איזה אנשים יש במפלגה. מכל שכבת גיל מכל מגזר בחברה ומכל אזור בארץ

  6. כרגע אני מצביע ליכוד. אם זהות ועוצמה יתאחדו יש להם את הקול שלי
    29/07/2019 14:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. זה הכל