הרב פרץ ויתר על המקום הראשון לטובת שקד: איילת תעמוד בראש

יו"ר איחוד מפלגות הימין שוחח עם יו"ר הימין החדש לקראת פגישת הכרעה שתתקיים הערב בירושלים - והשניים סיכמו ששקד תוביל את הרשימה • אלקין: לא רואה מצב שכל מפלגות הימין יתכנסו למפלגה אחת • בנט: נייצר גוש גדול עם כל מפלגות הימין, כדי לשמור על השלטון. ניתן ייצוג לכולם
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ט / 28.07.2019 19:20

הרב רפי פרץ מצהיר הערב (ראשון) כי יפנה את המקום הראשון במפלגה המאוחדת עם הימין החדש לאיילת שקד.

“‏שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך”, כתב הרב פרץ בטוויטר.

סלע המחלוקת האחרון בסוגיית האיחוד בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי ובין מפלגת הימין החדש נוגע למקומות 9 ו-10 בעשירייה הראשונה.

לפי הדיווח, מרבית הנושאים במו”מ בין המפלגות כבר סוכמו וכעת נותר לקבוע למעשה רק את המיקומים בסוף העשירייה הראשונה.

הערב מתקיים המפגש  המכריע של שקד, בנט והרב פרץ  במלון רמדה בירושלים. במפגש משתתפים גם טל גן צבי, ראש המטה של בנט לשעבר, יובל צור – ראש המטה של הרב פרץ, וניר אורבך – מנכ”ל הבית היהודי.

‏בנט אמר לפני כניסתו לפגישה: “ניפגש עוד מעט כדי לייצר גוש גדול עם כל מפלגות הימין, כדי לשמור על שלטון הימין. ניתן ייצוג לכולם”.

גם הרב רפי פרץ שוחח עם כתבים לפני כניסתו לישיבת המשא ומתן, אחרי הודעתו כי איילת שקד תעמוד בראשות המפלגה המשותפת.

“אנחנו כמובן נתעקש על זה שאיחוד מפלגות הימין תדרוש שנתניהו יעמוד בראשות הממשלה ואנחנו הולכים איתו יד ביד ונמשיך כך”, אמר הרב פרץ.

הוא הוסיף: “אנחנו רואים את האיחוד כדבר חשוב מאין כמוהו ואת ממשלת הימין כעומדת בראש ואת טובת הציונות הדתית. מתוך האחריות הלאומית הזאת החלטתי שאיילת תהיה במקום הראשון באיחוד מפלגות הימין ואנחנו נסגור את כל הפרטים ונצא לדרך יחד”.

השר זאב אלקין אמר בראיון ב’קול ברמה’ כי הוא אינו רואה מצב בו כל מפלגות הימין יכולות להתכנס למפלגה אחת. “אנחנו אומרים שאסור לבזבז קולות ואף אחד לא יכול להישאר בחוץ. איך עושים את זה, זו שאלה אם מפלגה אחת מימין לליכוד או שניים.

“השורה התחתונה – אם יישארו חלק מהמפלגות בחוץ, לא עשינו כלום. אני מברך על ההודעה של הרב רפי פרץ על האיחוד אבל הדבר החשוב הוא שאם עוצמה יהודית וזהות יישארו בחוץ, אנחנו נפסיד ולא נגיע ל-61 מנדטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות