סמוטריץ’ הכשיל הסכם איחוד בגלל יחסים פנימיים ביישוב בעיר האבות?

במפלגת עוצמה יהודית טוענים כי בצלאל סמוטריץ' עצר את החתימה על הסיכום שהושג, והבהיר כי לא יאפשר את שיבוץ נציג 'עוצמה' השני במקום 7 • "מי שמחבל בסיכויים שיהיה חיבור כזה - זה הוא בעצמו"
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ט / 28.07.2019 13:22

השר בצלאל סמוטריץ’ ביטל בשבוע שעבר, ברגע האחרון, סיכום עם עוצמה יהודית. כך טוענים היום (ראשון) אנשי המפלגה.

לטענתם, על פי ההסכם שהיה אמור להיחתם, עוצמה יהודית הייתה מקבלת את המקומות הרביעי והשביעי ברשימת איחוד מפלגות הימין, ובמקרה של חיבור של כל מפלגות הימין, כולל הימין החדש, את המקומות החמישי והשמיני.

במפלגת ‘עוצמה’ מוסיפים, כי מי שמנע ברגע האחרון את חתימת ההסכם היה לא אחר מאשר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’, שלא היה מוכן לכך שאורית סטרוק, חברת מפלגתו, תמוקם רק במקום השמיני ברשימה – אחרי נציג עוצמה יהודית.

לדבריהם, סמוטריץ’ נימק את פיצוץ המו”מ בכך שבהתאם ליחסים הפנימיים הקיימים ביישוב היהודי בחברון, לא ייתכן כי אורית סטרוק, שהיא פעילת ציבור ותיקה, תמוקם אחרי ברוך מרזל.

בעקבות הדברים, תוקפים גורמים בעוצמה יהודית את סמוטריץ’: “סמוטריץ’ מדבר גבוהה גבוהה על כך שכל אחד חייב להתפשר ולוותר על האגו האישי שלו כדי ליצור חיבור בימין, ובפועל מי שמחבל בסיכויים שיהיה חיבור כזה – זה הוא בעצמו. אם על מנת שאורית סטרוק תקבל מקום לפני נציג עוצמה יהודית ברשימה הוא מוכן למנוע חיבור בימין ולסכן את שלטון הימין, אזי האגו עליו הוא מדבר נמצא אצלו”.

תגובת השר: “אין לי זמן להתמודד עם ספינים שעתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות