הושלמה סדרת ניסויים בחץ 3 • ביבי: הצליחו מעבר לדמיון

משרד הביטחון השלים בהצלחה סדרת ניסויים במערכת יירוט הטילים 'חץ 3' שנערכה באלסקה • בניסויים, שנערכו יחד הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים, יורטו טילים מחוץ לאטמוספירה • הניסויים בוצעו באלסקה בשל בחינה של יכולות המערכת שאינה ניתנות לביצוע בישראל • "כל פגיעה בול"
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשע"ט / 28.07.2019 11:42

מנהלת ‘חומה’ במפא”ת שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) השלימו היום (ראשון) באלסקה שבארה”ב, סדרת ניסויים מוצלחת במערכת הנשק ‘חץ 3’.

הסדרה בוצעה בהובלת משרד הביטחון והתעשייה האווירית (מל”מ), בהשתתפות התעשיות הביטחוניות וחיל האוויר הישראלי, בשדה ניסויים באלסקה.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר הבוקר: ״בשבועות האחרונים ערכנו שלושה ניסויים סודיים פורצי דרך בטיל ‘חץ 3’. הניסויים הללו נערכו באלסקה בארה”ב, בשיתוף פעולה מלא יחד עם בעלת בריתנו הגדולה ארה”ב.

“הם הצליחו מעבר לכל דימיון. ‘החץ 3’ יירט בהצלחה מלאה טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה בגבהים ובמהירויות שלא הכרנו עד כה. הביצוע היה מושלם – כל פגיעה בול.

“היום יש לישראל את היכולות לפעול נגד טילים בליסטיים שישוגרו נגדנו מאיראן ומכל מקום אחר. זהו הישג אדיר לביטחון ישראל.

“יידעו כל אויבינו גם בהגנה וגם בהתקפה שאנחנו נוכל להם”.

מערכת הנשק ‘חץ 3’ מיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. סדרת הניסויים הדגימה בהצלחה מלאה יכולת יירוט  של מטרות בגובה רב מחוץ לאטמוספירה.

במהלך הסדרה נעשה שימוש במכ”מ אמריקני ANTPY2, הודגמה והוכחה בהצלחה יכולת קישוריות מבצעית בין המערכות.

סיבת קיום הניסוי באלסקה היא בשל בחינה של יכולות המערכת שאינה ניתנות לביצוע בישראל.

משה פתאל, ראש מנהלת ‘חומה’: “שלושה ניסויי יירוט מוצלחים מאד במשך 10 ימים. מדובר בעבודה של שלוש שנים. היה קושי לקיים את הניסוי בישראל בשל סיבות ביטחוניות. המערכת מקדימה את היכולות של האיראנים בכמה שנים”.

לדבריו, “למעלה מ-10 שנות פיתוח רצופות אתגרים הביאו אותנו לרגע הזה, שבו מערכת הנשק ‘חץ 3’ מבצעת סדרת ניסויים, במהלכם מיירט ‘חץ 3’ משלים יירוט מלא של טיל מטרה. מדובר בהישג מבצעי וטכנולוגי בלתי רגיל למדינת ישראל, שלו שותפים אלפי עובדים, קצינים ומהנדסים במשרד הביטחון, התעשיות הביטחוניות, חיל האוויר הישראלי ושותפינו בארה”ב”.

לדבריו, “העובדה שהניסוי התקיים באלסקה, עשרות אלפי ק”מ ממדינת ישראל, היא עוד הישג חסר תקדים שמעיד על בשלותה של מערכת ‘חץ 3’ לעמוד בהצלחה מול כל איום. מדובר בפעילות משותפת, מרשימה וייחודית, של ממשלות ארה”ב וישראל, המדגישה את שיתוף הפעולה ההדוק והאסטרטגי בין המדינות בתחום ההגנה מטילים”.

אדמירל ג’ון הייל, ראש סוכנות ההגנה האמריקנית מפני טילים (MDA): “סדרת הניסויים המוצלחת הזו מהווה אבן דרך משמעותית בפיתוחה של מערכת הנשק חץ. ההצלחה הייחודית באלסקה מוכיחה ביטחון ביכולותיה העתידיות של ישראל להביס את האיומים המתפתחים בזירה.

“אנו מחויבים לעזור למדינת ישראל בשדרוג יכולותיה הלאומיות, בהגנה מפני טילים, במטרה להגן על עצמה ועל הכוחות האמריקנים הפרוסים באזור, מפני האיומים המתגברים.”

בועז לוי, סמנכ”ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל: “יש כאן הישג מדהים. הטיל המריא, טס למטרה והשמיד אותה”. הניסוי היה עם המכ”ם האמריקני ולא הישראלי. עם זאת, יש לנו יכולות עצמאיות, והמכ”ם הישראלי יכול לבדו לבצע את היירוט”.

הוא הוסיף: “לאחר תקופת היערכות ארוכה השלמנו בהצלחה סדרת ניסויים מהמורכבות שערכה מדינת ישראל אי פעם מחוץ לגבולותיה, הרחק מביתנו, באלסקה הוצאנו לפועל ניסוי יירוט רב-מערכתי מוצלח ביותר, תוך התגברות על אתגרים הנדסיים רבים”.

במשרד הביטחון מציינים, כי מערכת הנשק ‘חץ’ הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מינהלת “חומה” שבמפא”ת.

מערך ההגנה הרב שכבתית מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת ‘כיפת ברזל’, מערכת ‘שרביט קסמים’, מערכת ‘חץ 2′ ו’חץ 3’.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות