הבקשה המוזרה של השר רפי פרץ ומה שענו לו סמוטריץ ואיילת שקד

יו"ר הבית היהודי ביקש משר הפנים אריה דרעי להשאיר בישראל את הילדים הזרים שנולדו לנשים פיליפיניות שמתגוררות כאן בניגוד לחוק • סמוטריץ: "יש להן לאן לחזור ואין שום סיבה לאפשר להם להישאר" • גם שקד נגד: "לא אתן לזה יד"
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ט / 28.07.2019 09:59

שר החינוך הרב רפי פרץ מבקש להשאיר בישראל את ילדיהן של כ-100 עובדות זרות נשים פיליפיניות, שמתגוררות בישראל בניגוד לחוק.

הבוקר (ראשון) פורסם בעיתון ‘ידיעות אחרונות’  מסמך ששלח ראש המטה של פרץ, יובל צור, אל שר הפנים אריה דרעי –  בבקשה “לשקול בכובד ראש את השארת הילדים”.

צור, האדם המקורב ביותר לשר פרץ, כתב: “נוכח רגישותו של המקרה, נכון אני לפנות לשר הפנים בבקשה לשקול בכובד ראש את הבקשה, תוך התייחסות לנסיבות המיוחדות שבהן מעורבים ילדים אשר התערו בחיי החברה הישראלית במשך שנים ארוכות”.

זו אינה הפעם הראשונה שבה השר רפי פרץ משמיע דעות חריגות במחנה הלאומי בכל הנוגע להגירה בלתי חוקית. בחודש מרץ האחרון אמר יו”ר הבית היהודי כי יש לדאוג למסתננים בדרום תל אביב וגם לילדיהם.

העמדה התמוהה של שר החינוך, שונה מאוד מעמדת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’, יו”ר האיחוד הלאומי, ושל שרת המשפטים לשעבר ויו”ר הימין החדש איילת שקדש.

בתגובה למכתב צייץ סמוטריץ’ בטוויטר: “אומר גם הבוקר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: את העובדות הזרות ואת ילדיהן יש להשיב למולדתן עוד היום”.

הוא הוסיף: “הן באו לכאן מראש לזמן מוגבל תוך התחייבות חוקית לחזור הביתה בתום התקופה. יש להן לאן לחזור ואין שום סיבה לאפשר להם להישאר”.

סמוטריץ’ הדגיש: “את הרגישות וההומניטריות אני שומר לאחיי תושבי דרום תל אביב”.

יו”ר הימין החדש איילת שקד הגיבה: “מקומם של ילדי השוהים הבלתי חוקיים הוא במולדתם בחיק משפחותיהם המורחבות. אני מתנגדת נחרצות לכל קריאה להשאיר בארץ משפחות שוהים בלתי חוקיים גם אם ילדיהם לומדים במערכת החינוך בישראל”.

לדבריה, “מי שייתן מעמד בישראל לילדי עובדים זרים יבטיח לכל עשרות אלפי השוהים הבלתי חוקיים בישראל השתקעות בישראל באמצעות הקמת משפחות. לא אתן לזה יד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות