כך נלכד עבריין מסוכן שתקף ילדים חרדים במודיעין עלית ובית שמש

ישראל משה אייזנבאך, תושב בית שמש בן 36, תקף ילדה בת 7 בבית שמש וילד בן 6 בעיר מודיעין עילית • רק לאחרונה הוא שוחרר מהכלא, לאחר שבשנת 2008 הוא הורשע במעשים דומים - והיה תחת פיקוח של יחידת צור בשב"ס • בשבוע הבא הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשע"ט / 25.07.2019 18:15

תשעה ימים לאחר מעצרו של ישראל משה אייזנבאך, בן 36, תושב העיר בית שמש בחשד לביצוע מעשה חמור בילדה בעירו ובילד בעיר מודיעין עילית, הגישה היום (חמישי) הפרקליטות לבית המשפט הצהרת תובע – לקראת הגשת כתב אישום נגדו.

אין זו הפעם הראשונה שאייזנבך עושה היכרות עם המשטרה. כבר לפני 11 שנים, בשנת 2008, הוגש נגדו כתב אישום בגין פגיעה בתשעה ילדים, כאשר במהלך שנתיים נהג לפתות ילדים ולבצע בהם את זממו במקומות רבים בהם בית כנסת, מקווה וישיבה.

אייזינבך ישב בכלא מספר שנים והשתחרר לפני זמן לא רב, תוך שהוא מצוי תחת פיקוח של יחידת צור בשב”ס, ומסומן כאדם עם רמת מסוכנות גבוהה.

אלא שזה לא הפריע להמשיך לתקוף: לפני כשלושה שבועות, ב-7 לחודש יולי, הגיע אייזנבך לעיר החרדית מודיעין עלית, עקב אחרי ילד בן 6 בשכונת ברכפלד,  וביקש ממנו להתלוות אליו. הוא ירד עמו לקומת המחסנים בבניין בו מתגורר הילד, שם ביצע בו מעשה חמור.

הילד סיפר להוריו על שהתרחש ואלה התייעצו עם הגאון רבי יהודה קנר, רב השכונה הדרומית במודיעין עלית, שהורה לפנות מיד למשטרה. גם בהמשך, לאחר שהגישו תלונה וזומנו לחקירה אצל חוקר נוער, הורה להם רב העיר, הגר”מ קסלר, להתייצב. ההורים דרשו שהחוקרת תהיה שומרת מצוות, והמשטרה נענתה.

הפעם, בניגוד לחקירה הכושלת בפרשת הילדה בת ה-7 שהותקפה ביישוב חרדי, חוקרי תחנת המשטרה במודיעין עלית פעלו כראוי.

מי שהתגייס לסייע למשטרה הוא תושב העיר, צביקה גולובנציץ’, המכיר היטב את הזירה. “הפעם המשטרה עבדה בצורה מטורפת, הגיעו מיד חוקרים וביצעו תצפיות. הבאתי סרטונים, ישבתי על המצלמות במשך שעות, ובסוף זיהיתי אותו יוצא ממעלית, כמה דקות אחרי שהמקרה עם הילד קרה”, הוא מספר לחרדים 10.

“ישבנו, אני והחוקרים, על המצלמות שנראה כיוון. למזלנו הטוב בדרך ליציאה מהעיר הוא נכנס לקומת כניסה במקום בו ישנן מצלמות טובות.  החשוד, אחרי התקיפה, ברח מהאזור והניח את חליפתו בשקית, כדי להקשות בזיהוי”

“שלחו למשטרה את התמונה שלו מהמצלמה, סרקו – ותוך כמה דקות הבינו במי מדובר: תושב בית שמש, עבריין מורשע. משטרת מודיעין עילית פנתה אל משטרת בית שמש על מנת לעצור אותו –  ואז אמרו החוקרים: ‘בינגו’. בשבת הותקפו שתי ילדות לפי התיאור של האיש הזה”.

חוקרי תחנת משטרת בית שמש עצרו את אייזנבך ביום שלישי בשבוע שעבר, בחשד כי בליל שבת קודם לכן, תקף ילדה כבת 7, שמשפחתה השתתפה בשמחה משפחתית באולם אירועים בשכונה חרדית בבית שמש. שתי ילדות, בגילאי 6 ו-7, ששיחקו מחוץ לאולם, כאשר ניגש אליהן גבר וביקש להראות לו איך להגיע לכתובת סמוכה. אחת הילדות נבהלה וברחה פנימה אל האולם על מנת להזעיק את הוריה. הילדה השנייה נותרה במקום עם החשוד.

ההורים יצאו החוצה, עיכבו את החשוד ולשאלתם, הודה כי ביצע בילדה מעשה חמור, מסר להם את פרטיו – והם שחררו אותו לדרכו. מספר ימים לאחר מכן, פנו ההורים לתחנת המשטרה בעיר והגישו תלונה על התקיפה.

חוקרי המשטרה הבינו מיד במי מדובר והוא נעצר.

בחקירתו הוצג לו תיעוד ממצלמות האבטחה שנאספו במודיעין עלית, פי המשטרה, בתחילה הוא לא שיתף פעולה בחקירה, אולם בהמשך זיהה עצמו בתיעוד שהוצג בפניו.

אולם על שהתרחש בבית שמש, הוא שמר על זכות השתיקה. בית המשפט האריך את מעצרו תוך שהוא מציין כי “המעשים המיוחסים למשיב מקימים עילת מעצר של מסוכנות. זו מתחזקת נוכח העובדה שהוא מפוקח עבירות ובעברו שתי הרשעות בגין עבירות עליהן ריצה מאסר בפועל”.

בדיון שנערך היום בבית המשפט השלום בירושלים, חוקרי המשטרה הגישו, כאמור הצהרת תובע של פרקליטות מחוז ירושלים בדבר כוונתם להגיש כנגדו כתב אישום, ומעצרו הוארך בפעם הרביעית –  עד ליום שני הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים חולים כאלה כנראה שאין ברירה
    28/07/2019 10:26
    דוד מודיעין
  1. אלא לסרס אותם כדי שלא ימשיכו לפגוע בילדים.