פעילי הליכוד הכחישו במשטרה: אנחנו לא חלק ממערך שנועד לזייף

במסגרת עדותם במשטרה טענו הפעילים כי אין להם חלק בזיופים - וכי הם לא חלק ממערך של הליכוד שנועד להביא לזיופים בקלפיות • החשד: "חלוקת קולות" בין מפלגות בתום ההצבעה וזיופים התוצאות • מה שהדליק נורות אדומות: סיכוי סטטיסטי אפסי שהתוצאות לא חולקו באופן מלאכותי
חרדים 10
כ' תמוז התשע"ט / 22.07.2019 22:51

במסגרת החקירה שמנהלת יחידת להב 433 של המשטרה, בחשד לזיופים בבחירות לכנסת ה-21 – זימנה המשטרה פעילי ליכוד בולטים לעדות. כך דווח הערב (שני) מיכאל שמש ב’כאן 11′.

לפי הדיווח, הפעילים זומנו בשבועות האחרונים לעדות על רקע טענות לזיופים שהתרחשו במספר קלפיות – לטובת הליכוד.

חקירת המשטרה מתמקדת בעפולה וכסרא סמיע, שם התקבלו תוצאות חריגות במיוחד שהמשטרה וועדת הבחירות חושדות כי הן שקריות.

במסגרת עדותם טענו הפעילים כי אין להם חלק בזיופים וכי הם לא חלק ממערך של הליכוד שנועד להביא לזיופים בקלפיות.

חקירת המשטרה נמשכת גם כעת. עדיין לא ברור האם הצליחה המשטרה לאתר את המזייפים.

יצוין, כי במידה ויתברר כי היו זיופי קולות לטובת הליכוד,  תיפול העתירה שהוגשה על ידי עמית הלוי, מקום 36 ברשימת הליכוד, המנהל מאז פרסום תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-21 מאבק לשינוי התוצאה על חשבון יהדות התורה.

החשד של החוקרים הוא כי התבצעה  ‘חלוקת קולות’ בין מפלגות בתום ההצבעה, לצד זיופים ברישומי התוצאות.

לחרדים 10 נודע, כי במוקד החקירה גם קולות של מפלגה חרדית.

לפי הדיווח, מה שהדליק נורות אדומות בוועדת הבחירות המרכזית היו תוצאות תמוהות בחלק מהקלפיות: למשל בקלפי בכסרא-סמיע נרשמו 600 קולות בדיוק – והן חולקו בצורה עגולה בין המפלגות: הליכוד – 350, כחול לבן – 100, ש”ס – 50, ישראל ביתנו – 50, הימין החדש – 30 ומרצ – 20 קולות.

הסיכוי הסטטיסטי שהתוצאות לא חולקו באופן מלאכותי הוא אפסי.

בקלפי אחרת, בעפולה, הרישום בפרוטוקול לא תואם באופן מהותי את הרישום בגיליון ספירת הקולות ואת פתקי ההצבעה.

כבר בחודש אפריל פנה יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום המפכ”ל מוטי כהן בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בחשד לזיופים במספר קלפיות, רובן המכריע ביישובים ערביים וכן ביישובים דרוזים.

במכתבו התייחס מלצר לפניית הליכוד, לפיה מדיווחים של חברי ועדות קלפי ומשקיפים מטעם הליכוד, עולה שורה של מעשים שחלקם לפי הטענות מגיע לכאורה לעבירות פליליות של ממש.

במכתב הבהיר יו”ר הוועדה כי לפי החוק הקיים הוא עצמו לא יכול להביא מיוזמתו לפסילת התוצאות בקלפיות המדוברות, וממילא בלי חקירה פלילית ממצה הראיות שיש עד כה לא מצדיקות זאת מבחינה ראייתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות