הפגישה של בנט-שקד הסתיימה בלי הסכם: שקד מובילה מגעים לאיחוד

בסופה של הפגישה שארכה למעלה מ-3 שעות, לא הושג סיכום סופי - האם יחתרו לריצה נפרדת או שיתמודדו ברשימה אחת עם איחוד מפלגות הימין • שקד דוחקת למגעים לריצה עם האיחוד
חרדים 10
י"ח תמוז התשע"ט / 21.07.2019 09:04

איחוד בגוש הימין? פגישתם של יו”ר הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד ארכה יותר משלוש שעות, אך הסתיימה אמש (מוצאי שבת) בלי שהושג סיכום סופי  בשאלה  – האם השניים יחתרו לריצה נפרדת מאיחוד מפלגות הימין או שיתמודדו ברשימה אחת.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורם המעורב בפרטי הפגישה אמר כי בנט דחק בשקד ללכת בכיוון של ימין ליברלי הכולל את מצביעי ימין חדש, פייגלין, כחלון ומאוכזבי נתניהו.

בנט משוכנע כי ציבור זה עשוי להביא להם שישה עד שבעה מושבים בכנסת הבאה.

שקד, מצידה, לא מוכנה לקחת סיכונים ודרשה מבנט להתאחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי והביעה חשש שגם הפעם, בהתמודדות של מפלגת הימין חדש, הם לא יעברו את אחוז החסימה. היא מעוניינת לרוץ במפלגת ימין אחת גדולה ביחד עם הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ’.

לפי דיווח בידיעות אחרונות, במהלך הפגישה אמש דנו השניים באפשרויות השונות שעומדות על הפרק, אולם לא הגיעו להסכמה. אם אכן יהיה חיבור גדול, תפעל שקד לשלב גם את בנט ברשימה.

אמש תקף השר בצלאל סמוטריץ’ את בנט ושקד ואמר כי נראה שהשניים לא למדו את הלקח.

“טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם. צריך לומר בצורה ברורה: אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין, הם יישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים”, אמר סמוטריץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ימין חדש
    21/07/2019 15:26
    יעקב
  1. הפכו את שקד הפשיסטית ואנטי דמוקרטית, לאשה הכי חשובה בבחירות, היה וזה יהיה נכון מדינת ישראל עד צעד להיות מדינה כמו תורכיה, רוסיה, אנטי דמוקרטיות