האם האפליקצייה שמשגעת את הרשת עוקבת אחרי מי שהוריד?

בדקתם כבר איך תיראו כזקנים באמצעות האפליקצייה שמטריפה את הרשת? מומחי אבטחה ברחבי העולם מזהירים: אתם מסכנים את המידע האישי שלכם
חרדים 10
י"ד תמוז התשע"ט / 17.07.2019 13:29

אחרי שמיליונים כבר הורידו את אפליקציית FaceApp שמאפשרת לראות איך נראה אולי בזקנתנו, מומחים מזהירים כי על ידי העלאת תמונות לאפליקציה, הגולשים חושפים נתונים אישיים כגון גלריית התמונות שלהם ופרטי אנשי קשר. כך דיווח עמרי ברק בחדשות 12.

המומחים הוסיפו, כי מרגע שמשתמש מעלה תמונה ומקשר אותה לשמו ולמידע מזהה נוסף, הוא חושף עצמו לניצול לרעה מצד מפתחת האפליקציה.

המפתח ג’ושוע נוזי כתב בציוץ בטוויטר, כי שם לב לדבר מוזר כשהוריד את האפליקציה. לדבריו, ברגע שהעניק לאפליקציה גישה לתמונות שלו, היא החלה להעלות אותן באיטיות לרשימה.

נוזי הפעיל במהירות מצב טיסה וכל התמונות הופיעו מיד. עם זאת, האפליקציה לא אפשרה לו לבחור אף אחת מהתמונות בגלל שלא היה מחובר לרשת האינטרנט. להערכתו, זה יכול להיות סימן לכך שהאפליקציה מורידה את תמונות המשתמשים שלה.

צילום: דוד כהן, פלאש90 / #FaceApp

צילום: David Cohen/Flash90

צילום: הדס פרוש, פלאש90/ #FaceApp

צילום: Hadas Parush/Flash90

צילום: יונתן זינדל, פלאש90/ #FaceApp

צילום:יונתן זינדל, פלאש90

סמנכ”ל הניו-מדיה  ב’בן חורין ואלכסנדרוביץ’ צייץ: “שנייה לפני שאתם בודקים איך תיראו בעוד שישים שנה, תחשבו על ההרשאות המוגזמות שאתם נותנים לאפליקציה זרה שפותחה על ידי חברה אנונימית, בלי אתר אינטרנט, שכל הידוע עליה הוא מיקומה – סנט פטרסבורג: גישה לכל התמונות, הסרטונים, נתוני הגלישה ותווי הפנים שלכם”.

אז מה האפליקציה יכולה לעשות עם התמונות שלנו? בחדשות 12 מצטטים מומחים הטוענים כי ייתכן שהחברה הרוסית שעומדת מאחורי האפליקציה מנסה לבנות מאגר זיהוי פנים, כשהתמונה של הגולשים מסייעת לשכלל את האלגוריתם שלה.

בחדשות 12 צוין עוד, כי בשנה שעברה נחשף שיישומון Twinning, שמתאים בין תמונות סלפי של משתמשים לסלבריטאים שדומים להם, חשף תמונות אישיות של משתמשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות