“צעקו להם שהענף נופל”: ילד בן 10 נהרג מפגיעת עץ בפארק בלכיש

ענף גדול קרס על הילד בעת שישב על ספסל בפארק עם חבריו לקייטנה • מנהל הפארק ל'כאן חדשות': "זה כוח עליון, צעקו לילדים שהענף נופל - אבל הם לא הספיקו לברוח" • המשטרה פתחה בחקירה
חיים טוויל
י"ד תמוז התשע"ט / 17.07.2019 11:03

סלמאן נאיף ג’בארין, ילד בן 10, מהיישוב אל פורעה שבנגב, נהרג הבוקר (רביעי) מקריסת עץ בפארק לכיש שליד קריית גת.

כוחות הצלה שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של הילד, שטייל בפארק במסגרת קייטנת ילדים מאיזור ערד – וישב על ספסל במקום בזמן שהעץ קרס.

נסיבות נפילת העץ לא ברורות. המשטרה פתחה בחקירה.

חקירה ראשונית עולה כי מדובר בילדי קייטנה שהגיעו זמן קצר לפני כן למקום והחלו בהתארגנות ראשונית. תוך כדי כך ניגש הילד יחד עם מספר ילדים בודדים לעבר ספסלים, ככל הנראה מתוך כוונה לאכול שם. בשלב מסוים בסמוך לרגע ישיבתם, קרס ענף עבה מעץ סמוך ופגע בראשו של הילד וגרם למותו.

במסגרת החקירה שנמצאת בראשיתה, בה מעורבים גם גורמי משרד החינוך לאור העובדה שמדובר במסגרת קייטנה, נגבו עדויות ונחקר מנהל המקום.

חובש בכיר במד”א רונן שונם והפרמדיק ישראל בן יהודה סיפרו: ״כשהגענו למקום ראינו ענף עץ גדול שקרס על ספסל שעליו ישב ילד כבן 10. הילד היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות. מצבו היה קריטי, ובתוך זמן קצר קבענו את מותו”.

צילום: איחוד הצלה

יענקי ויינברג, חובש באיחוד הצלה, סיפר: “כשהגענו למקום הילד סבל מפגיעה רב מערכתית וללא רוח חיים. חבריו סיפרו לנו כי הם הגיעו איתו לפארק במסגרת טיול של בית הספר. למרבה הצער נקבע מותו בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל”.

מנהל הפארק אמר ל’כאן חדשות’: “מדובר בכוח עליון. זה היה ענף בריא, לא היה דבר שהיה ניתן לעשות כדי למנוע את זה. הילדים ישבו על ספסל לאכול, צעקו להם שהענף נופל אבל הם לא הספיקו לברוח”.

עובד בפארק סיפר ל’כאן חדשות’ כי חבריו של הילד ברחו מהמקום זמן קצר לפני המקרה – ובכך נמנעה פגיעה בילדים נוספים. “הילדים הגיעו שתי דקות לפני. פתאום שמעתי את העץ מתחיל לקרוס. רצנו אליהם, צעקנו לילדים. כולם ברחו חוץ מהילד שישב על הספסל. הוא לא זז, היה בהלם ואז העץ קרס עליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות