סקר: 85% יילכו לקלפי להצביע – גם אם באותו יום לא יהיה יום שבתון

62% מהנשאלים סבורים כי יש לאפשר את יום השבתון - רק למי שמימש את זכותו והצביע • 13% סבורים כי יש לבטל לחלוטין את השבתון במשק בבחירות
חרדים 10
י"ג תמוז התשע"ט / 16.07.2019 14:26

89% מהציבור סבורים כי הבחירות לכנסת ה-22 שיערכו בחודש אלול יסבו נזק כבד לכלכלה הישראלית. כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור נשיאות הארגונים העסקיים ופורסם בגלובס.

יום הבחירות יהיה יום שבתון כללי במשק בפעם השלישית השנה, לאחר ימי השבתון שהיו בבחירות לכנסת ה-21 שנערכו בתחילת אפריל והבחירות לרשויות המקומיות, שהתקיימו בסוף אוקטובר.

מהסקר, נערך בקרב 615 בעלי זכות הצבעה, עולה כי 85% מהנשאלים אמרו כי יילכו לקלפי להצביע – גם אם באותו יום לא יהיה שבתון במשק.

עוד עולה מהסקר, כי 62% מהנשאלים סבורים כי יש לאפשר את יום השבתון רק למי שמימש את זכותו הדמוקרטית והצביע.,

17% אמרו כי יש לצמצם את יום השבתון לחצי יום, 8% ענו כי יש להגיע מוקדם יותר לעבודה או לצאת ממנה בשעה מוקדמת יותר כדי להצביע ואילו 13% סבורים כי יש לבטל לחלוטין את השבתון במשק בבחירות.

58% מהנשאלים אמרו כי הם די מסכימים או מסכימים מאד עם העמדה שלפיה על המדינה לפצות את העסקים על הנזק שנגרם להם בעקבות השבתון בבחירות. 77% סבורים כי אחוזי ההצבעה יעלו רק אם יום השבתון יותנה בהצבעה בבחירות ו-56% סברו כי יום השבתון מעלה את אחוזי ההצבעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות