סמוטריץ מגלה מה אמרה לו הנשיאה אסתר חיות כשלא לחץ את ידה

שר התחבורה מגבה את החלטת הרב רפי פרץ שלא להושיט יד לנערה שזכתה באולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית • לפיד: המזל היחיד שלי הוא שהילדים שלי גדולים
אבי כץ
י"ג תמוז התשע"ט / 16.07.2019 13:07

השמאל הזדעזע: בטקס הסיום של אולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית שהתקיים שלשום (ראשון), נמנע שר החינוך הרב רפי פרץ מללחוץ את ידה של קאן לין נגויין, הזוכה הויאטנמית – זאת לעומת הזוכים הנערים שזכו לקבל לחיצת יד מהשר.

אחת הנוכחות באירוע צוטטה באתר ‘מאקו’: “אנשים בקהל מאוד שמו לב לזה, זה לא עבר בלי תגובה. היו המון לחשושים מצד אנשים מכל העולם כמה שזה מביך, לא ייצוגי, שזו בושה לישראל כמדינה מארחת. אנשים מצאו את זה מאוד מעליב זה היה ממש צורם”.

יאיר לפיד מיד קפץ וצייץ: “רפי פרץ סירב אתמול ללחוץ יד של ילדה וייטנאמית שזכתה באולימפיאדת הפיזיקה. המזל היחיד שלי הוא שהילדים שלי גדולים ואני לא צריך לפחד לשלוח אותם ב-1 לספטמבר למערכת חינוך שהוא עומד בראשה”.

מי שיצא לגבות את הרב פרץ היה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’.

”שלום לכם, קוראים לי בצלאל ואני אדם שומר תורה ומצוות, שמשתדל מאוד לחיות על פי ההלכה ולקיים את כל דרישותיה”, כתב סמוטריץ’ בחשבון הטוויטר.

”אני מכבד מאוד נשים אבל לא מושיט להן יד כי זה מה שאומרת ההלכה. אני מושיט להן את הלב”, הוסיף שר התחבורה – וסיפר כי זו ”הגדרה יפה שלימדה אותי הנשיאה חיות כשנפגשנו ולא לחצתי את ידה, ומאז אימצתי בחום”.

חבר הכנסת ד”ר שלמה קרעי מהליכוד הגיב: “אני חבר כנסת חדש. איש ציבור. שומר תורה ומצוות. כשאישה ניגשת ללחוץ את ידי אני מבקש את סליחתה, קד קידה קלה של כבוד ומודה לה”.

הוא הדגיש: ”זו אמונתי, זו דרכי. לא אשנה אותה ולא אתנצל עליה. ציד המכשפות אחר כל מה שריח של תורה עולה ממנו עבר כל גבול”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בצלאל, האם אתה גם מקפיד על מצוות אהבת בני מיעוטים? ״ואהבתם
    17/07/2019 06:21
    אני רק שאלה
  1. את הגר, כי גרים הייתם בארץ מצרים״. גר במקרא הוא בן מיעוטים.

    • שאול א.   17/07/2019 23:11

      התורה התייחסה לבין מיעוטים. זה נכון. היא התכוונה למיעוטים שבאים לחיות לצדך.
      היא לא התכוונה למיעוטים שיש היום. אלה שבאים לרשת אותך.
      אותם התורה בספר דברים במפורש קוראת לגרש “בלי בג”צ ובלי בצלם”.
      אני רק תשובה!

  2. פרזידנט נבון כיבד אי לחיצת יד
    18/07/2019 10:00
    חברה
  3. בזמנו של יצחק נבון התקיים במעמדו טקס הענקת “אות מתנדב השנה”. נערה יראת שמים שלמדה בבית רבקה בשם אביגיל מועטי, בת 16 אז, היתה בין מקבלי הפרס. היא היתה לפני במבוכה איך תתמודד עם עמיין לחיצת היד על הבמה. אישה יקרה מכפר חבד שהכירה וגם קיבלה את האות באותו מעמד דיברה עם מזכירת הפרזידנט נבון וביקשה שיכבד את צניעות הנערה וכן היה: הוא לחץ יד למקבלי האות אך כשאביגיל ניגשה הוא קד לה ולא הושיט יד והקהל המכובד מחא כפיים יותר מלכל האחרים. קידוש ה’!!! ואל יבוש מםני המלעיגים

  4. גאון יעקב
    25/07/2019 22:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אני בטוח שכל מי שראה זאת התפעל מקידוש השם הגדול כמו שהתפעלה הנשיאה חיות יישר כח הרב רפי פרץ ומר בצלאל סמוטריץ על קידוש השם שאתם עושים

  6. יישר כוח על קידוש השם
    29/07/2019 10:42
    עדי
  7. יישר כוח לנציגי הציבור שלא מתכופפים

  8. יישר כוח
    29/07/2019 10:43
    עדי
  9. יישר כוח לנציגי הציבור שלא מכופפים את האמונה

  10. הם לא לוחצים ידיים ולא מנשקים בנות ואחיות
    31/07/2019 07:15
    זו אמונתו
  11. על מנת שלא לבדל את הנערה, שרפי פרץ לא לחץ את ידה. על מנת שלא להעליב, אולי היה נכון להימנע מלחיצת יד של כל הבנים. אפשר בו במקום להתנצל ולאמר שהוא דתי וחל עליו איסור ללחוץ ידי נשים. מביך, פוגע, אך זו המציאות הדתית. יש להבין.

  12. השמאל המזועזע
    31/07/2019 23:00
    משה אטיאס
  13. לא ראיתי את השמאל מזועזע כשריב על חניה נגמר במוות. על פי החינוך שלהם זה מאוד הגיוני שאם מישהו תפש לי את החניה או הזיז לי את העגלה בסופר אני צריך ללמד אותו לקח. אבל לא ללחוץ יד לאישה זה ממש מזעזע.