מעצר שלוש הגננות מביתר הוארך • “הטיחה אותם מגובה של חצי מטר”

השופט קבע: יש חשד סביר וחלה התפתחות בחקירה ולכן יש להותיר אותן במעצר • חשודות בהתעללות ותקיפת פעוטות: "הרימה בחוזקה, טלטלה ילדים" • בעלה של אחת הגננות לפני הדיון: "סיפור של שיימינג שמאחוריו שתי מטפלות שפוטרו מהמעון ומבקשות לנקום במעון ובמטפלות האחרות"
חרדים 10
י"ב תמוז התשע"ט / 15.07.2019 12:48

בית משפט השלום בירושלים האריך בשלושה ימים את מעצר שתי המטפלות והסייעת – החשודות בהתעללות, תקיפה ואי דיווח במעון פרטי ביישוב תקוע שבגוש עציון.

השופט שדן בתיק קבע שקיים חשד סביר וכן שישנה התפתחות בחקירה שהובילה למעצר החשודות, תושבות ביתר עלית, אתמול.

כמו כן במעמד הדיון הורה כבוד השופט לאסור פרסום שמן או כל פרט מזהה אחר אודות החשודות, לרבות תמונתן.

נציגי המשטרה סיפור במהלך הדיון: “אחת החשודות הודתה כי זרקה תינוק כמה פעמים לתוך לול. היא תיארה מה זה גרם לתינוק”.

על חשודה אחרת אמרו: “היא מסוכנת לפעוטות, יש הרבה ראיות לכך. משטרת ישראל לא עושה צייד מכשפות, ולא עוצרת סתם”.

נציגי המשטרה אמרו עוד: “מדובר בשלוש סייעות החשודות בהתעללות, תקיפת סתם ואי דיווח אחראי על קטין. חלק מהחשודות הודו ומסרו גרסה מפורטת. הפרשה החלה לפני שלושה חודשים בתלונה שהייתה על תקיפה בשנת 2018. שתיים מהחשודות נחקרו ושוחררו”.

לדבריהם אחת המטפלות חשודה בכך שאחזה ביד תינוק בן שנה וחצי והרימה אותו בחוזקה, טלטלה ילדים, והטיחה אותם מגובה של חצי מטר.

בין היתר, היא חשודה בכך שהצמידה את הראש של התינוקות למזרן כדי שיפסיקו לבכות.

בעלה של אחת הסייעות שנעצרו טען לפני הארכת המעצר – בשיחה עם חדשות 12: “הכל סיפור של שיימינג שמאחוריו שתי מטפלות שפוטרו מהמעון ומבקשות לנקום במעון עצמו ובמטפלות האחרות”.

לטענת הבעל, אף אחת מבין שלוש העצורות לא הכתה את הפעוטות, וכל מה שיש למתלוננות הם כמה צילומים והקלטות שבהם לא נראות המטפלות כשהן מכות את הפעוטות, אלא לכל היותר צועקות עליהם.

“תסתכלו מסביבכם ותראו – אין פה אף אחד מהורי הפעוטות מהגן”, אמר הבעל לחדשות 12. “אם היה משהו נכון בטענות נגדן אני מבטיח לכם שהיו מגיעים לכאן לא מעט הורים לדיון”.

היום, מסרו עדות בפני המשטרה עובדת נוספת בגן והורים שילדיהם שהו בו.

במקביל, התברר כי באחרונה כינסה האחראית על גני הילדים במועצה האזורית גוש עציון לשיחה את כל העובדות במעון, לאחר שהתגלו בינן מחלוקות קשות ואף ניסתה לייצר חיץ בין צוותי העבודה.

המטפלות המתגוררות בביתר עילית נעצרו אתמול, לאחר שעובדת אחרת בגן הגישה נגדן תלונה במשטרה על התעללות.

המועצה האזורית גוש עציון פרסמה אתמול הודעה לתקשורת: “לאחר בירור המקרה עם הנהלת המעון בתקוע, מדובר בשתי קבוצות של סייעות שבשבוע שעבר התווכחו ביניהן, אחת הסייעות איימה שתפנה למשטרה ואכן כך עשתה”.

מהמועצה הוסיפו: “נמסר לנו כי מבירור מעמיק לא מדובר במקרה של התעללות בילדים, אלא בניצול האווירה הציבורית בארץ בעקבות מקרים מתוקשרים אחרים. אנו סומכים על משטרת ישראל כי תבצע את עבודתה נאמנה ותחקור את המקרה על מנת שהאמת תצא לאור.

“הנהלת המעון השעתה את המעורבות עד לתום הבירור”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סליחה מטפלות עובדות בפרך מנוצלות בשכר
    15/07/2019 20:58
    רחל
  1. כמובן שחס ושלום אין הצדקה אך זה גורם להתמוטטות שהמדינה תקח את האחריות ותבדוק מה מוטל על מטפלת ואם זה נורמלי.ץץץץץץץץץץץץץץ

  2. מדובר במטפלות מסכנות שמגיעות מביתר עלית ומסכנות את חייהם בנסיעה לגוש בשביל 32 שקל לשעה.כך מנצלים את החרדיות במקום 50 לשעה
    16/07/2019 16:43
    אלי