ליצמן: “ככה יעשה לאיש אשר הרים ידו על יום שבת קודש ונגד היהדות”

סגן שר הבריאות בירך על הדחתו הצפויה של ראש עיריית טבריה: "טבריה היא תמרור אזהרה לאומי. יראו ויידעו גם ראשי עירייה אחרים, ומועמדים למחצה לראשות ממשלה: מי שמרים יד נגד שבת והיהדות - סופו להיכשל" • סמוטריץ': "קובי יזכר כקוריוז חולף בהיסטוריה המפוארת של העיר הזו"
אריה ריבקינד
י"ב תמוז התשע"ט / 15.07.2019 09:40

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, הגיב הבוקר (שני) על אי אישור תקציב עיריית טבריה ופיזור המועצה – ומעריך שראש העיר רון קובי יודח גם כן מתפקידו.

“טבריה אמרה הלילה לא להסתה ולשנאה. ככה יעשה לאיש אשר הרים ידו על יום שבת קודש ונגד היהדות”, אמר ליצמן.

הוא הוסיף: “אני מברך את חברי האופוזיציה בטבריה שגילו אחריות ציבורית לעתיד העיר טבריה ולתושביה, התאחדו ופעלו יחד לסיום כהונתו של רון קובי, שפעל בבוטות ובהסתה נגד כל הקדוש והיקר ולא הצליח לנהל את טבריה ולו יום אחד. אני מברך את שר הפנים אריה דרעי על ניהול נכון, מקצועי ומאוזן של תהליך סיום כהונת ראש עירייה שלא הצליח להעביר תקציב, כמתחייב בחוק”.

לדברי ליצמן, ההתרחשות האחרונה היא איתות ליתר ראשי ערים ברחבי הארץ המבקשים לפרוץ את הסטטוס קוו בעניין השבת. “העיר טבריה היא תמרור אזהרה לאומי. יראו ויידעו גם ראשי עירייה אחרים, ראשי מפלגות אחרות ומועמדים למחצה לראשות ממשלה: מי שמרים יד נגד שבת קודש, נגד היהדות והמסורת, סופו להיכשל. דרך השנאה, ליבוי ההסתה ושימוש ציני במלחמות דת מהווה מתכון לכישלון פוליטי”.

ליצמן הדגיש: “אנו קוראים לראשי העיר בישראל ולראשי המפלגות השונות לקראת הבחירות, להוביל שיח של אחדות, הידברות ועשייה. הציבור החרדי הוא בעל ברית נאמן וראוי לכל מי שהאחדות בעם חשובה לו, בשמירה על הסטטוס קוו ומסורת ישראל, תוך מניעה מהסתה כלפי האוכלוסיות השונות ובעד שיתוף פעולה לטובת כלל אזרחי ישראל”.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “האיש שלא הפסיק להסית, לחרחר ריב ומדון בין אוכלוסיות ולהילחם בכל דבר שמריח ריח יהדות ילך כנראה בקרוב הביתה.

“שאפו לחברי מועצת העיר טבריה ששמו את טובת העיר, את האחדות ואת היהדות לנגד עיניהם, לא חשבו על עצמם, והצביעו הערב נגד התקציב למרות שבכך הם פיזרו את עצמם, וויתרו על כח והשפעה”.

הוא הוסיף: “טבריה ראויה ליותר ובעזרת ה’ תקבל הנהגה חדשה, אחראית ומאחדת, שתממש את הפוטנציאל המדהים של העיר הזו, מבלי לזרוע שנאה ומחלוקת. רון קובי יזכר כקוריוז חולף בהיסטוריה המפוארת של העיר הזו. כולנו מחויבים להירתם לסייע לה לצאת מהמשבר ולעלות על דרך חדשה. ברכות לחבר המועצה @refaelt על הנחישות”.

בעקבות החלטת שר הפנים אריה דרעי, כי לא תינתן ארכה נוספת לאישור תקציב הרשויות, יפוזרו מליאות המועצה בטבריה, רהט, ירכא ועוספיה וראשי הרשויות יוזמנו לשימוע שבו יוחלט על המשך כהונתם.

למרות הארכה בת שבועיים שניתנה על ידי השר דרעי, בטבריה ובמספר רשויות נוספות לא הצליחו ראשי הערים לאשר את התקציב.

את השימוע לראשי הרשויות יערוך בפני מנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן, שיעביר את המלצתו לשר דרעי – שיחליט האם  ראשי הרשויות ימשיכו לכהן בתפקידם, או שימונה במקומם ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים.

לשימועים יוזמנו גם חברי המועצות המודחים, כדי שיסבירו מדוע כשלה המועצה בה כיהנו באישור התקציב.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שר הבריאות הכי כושל ever
    17/07/2019 09:08
    אתי
  1. יאללה, לכו לנוח באופוזיציה קצת.

  2. אבל הציבור מעוניין בתחבורה בשבת בטבריה
    18/07/2019 01:12
    דורון
  3. מה זה הנקמה הפוליטית המפגרת הזו

  4. טבריה מוזנחת ולא מזמינה. אבל לא בגלל קובי
    21/07/2019 12:56
    זאב ק.
  5. הגיע הזמן לפתח אותה ולהפוך אותה לעיר תיירותית