‘אחי, יש’ך את הלו”ז?’: חמאס פנה ללוחמים בניסיון לסחוט מהם מידע מסווג

פעילי טרור פנו ללוחמים רבים באמצעות הודעות ווטסאפ, וביקשו את גרף האימונים של הגדודים • החיילים היו ערניים ודיווחו מיד למפקדים • עם זאת, אחד המחבלים הציג לחייל לוחות זמנים מאימוני היחידה שהוקדשו ללחימה בעזה - ובצה"ל מתחקרים
חיים טוויל
י"ב תמוז התשע"ט / 14.07.2019 23:02

פעילי ארגון טרור ניסו בימים האחרונים להשיג מידע על פעולות של גדודים לוחמים של צה”ל באמצעות הוואטסאפ.

לפי דובר צה”ל, התקבלו דיווחים על הודעות שקיבלו חיילים בווטסאפ, מהם עולה כי אנשים בלתי מזוהים ביקשו מלוחמים את לוח הזמנים של הגדוד שבו הם משרתים.

“זה ישראל מגדוד 51 אחי”, נכתב.

מספר חיילים מחטיבת הצנחנים דיווחו למפקדים על הודעות משונות מגורמים אלמונים שביקשו בהודעות ווטסאפ לקבל חומר מסווג מאוד.

בחלק ניכר מהמקרים, הפונה היה כותב ללוחמים בגדודים ובחטיבות שונות מאותו מספר טלפון, תוך שהוא מנסה להסוות את עצמו כאחד מלוחמי הגדוד.

לוחם המשרת בגדוד 890 של הצנחנים קיבל הודעה בווטסאפ ממספר לא מוכר לו. הפונה הציג עצמו בעברית כחייל מגדוד אחר, וביקש לקבל מידע על גרף האימונים והתעסוקות המבצעיות של גדוד 890. מידע שכזה עלול להיות בעל ערך רב לכל אויב, משום שבין השאר הוא כולל את המועדים שבהם עוזב הגדוד את הגזרה עליה היה אחראי ומוחלף בגדוד חדש.

צילום: מסך, חיילים מצייצים

החייל מהצנחנים חשד מיד – וסירב למסור את המידע שביקש, אף שהכותב מהצד השני הציג לו את לוחות הזמנים מאימוני היחידה שהוקדשו ללחימה בעזה.

בצה”ל מתחקרים כיצד הגיע לידי חמאס מסמך סודי כזה, ובו פירוט בסיסי – אך עדיין רגיש על תוכני האימון שהוביל פיקוד הדרום.

מדובר צה”ל נמסר: “באירוע זה, בדומה לאירועים קודמים, התקבלו דיווחים אודות פעילות חריגה, בעקבותם צה”ל ביצע מעקב אחר הפעילות. צה”ל מודע לפעולותיו של האויב, עוקב אחר מאמציו ברשתות החברתיות וקורא לחיילים ואזרחים להתנהל באופן בטוח ברשת ולהמשיך לנהוג בעירנות ובאחריות.

בימים אלו מציינים שנה למבצע ‘לב שבור’ בו צה”ל חשף את פעילות חמאס כנגד המשרתים, ברשתות החברתיות. המבצע תרם רבות להעלאת מודעות וערנות החיילים, דבר אשר בא לידי ביטוי גם באירוע הנוכחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות