להב 433 חוקרת חשד לזיופים בבחירות: במוקד – מפלגה חרדית

היחידה לחקירות הונאה של להב 433 החלה בגביית עדויות ממעורבים ומבעלי תפקידים בוועדות הקלפי של הבחירות לכנסת ה-21 • החשד: "חלוקת קולות" בין מפלגות בתום ההצבעה וזיופים ברישומי התוצאות • מה שהדליק נורות אדומות בוועדת הבחירות היו תוצאות תמוהות בחלק מהקלפיות
חרדים 10
י"א תמוז התשע"ט / 14.07.2019 20:28

יחידת להב 433 של המשטרה מנהלת חקירה בחשד לזיופים בבחירות לכנסת ה-21. כך נחשף הערב (ראשון) על ידי רועי ינובסקי ומיכאל שמש ב’כאן 11′.

לפי הדיווח, היחידה הארצית לחקירות הונאה החלה בעת האחרונה בגביית עדויות מבעלי תפקידים בוועדות הקלפי.

החשד: ‘חלוקת קולות’ בין מפלגות בתום ההצבעה וזיופים ברישומי התוצאות.

לחרדים 10 נודע, כי במוקד החקירה – קולות של מפלגה חרדית.

לפי הדיווח, מה שהדליק נורות אדומות בוועדת הבחירות המרכזית היו תוצאות תמוהות בחלק מהקלפיות: למשל בקלפי בכסרא-סמיענ נרשמו 600 קולות בדיוק והן חולקו בצורה עגולה בין המפלגות. הליכוד – 350, כחול לבן – 100, ש”ס – 50, ישראל ביתנו – 50, הימין החדש – 30 ומרצ – 20 קולות. הסיכוי הסטטיסטי שהתוצאות לא חולקו באופן מלאכותי אפסי.

מקרה נוסף שהובא לפני הוועדה הוא של אי הלימה בין רישום התוצאות בקלפי לפרוטוקול שהועבר לוועדה.

כבר בחודש אפריל פנה יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום המפכ”ל מוטי כהן בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בחשד לזיופים במספר קלפיות, רובן המכריע ביישובים ערביים וכן ביישובים דרוזים.

במכתבו התייחס מלצר לפניית הליכוד, שלפיה מדיווחים של חברי ועדות קלפי ומשקיפים מטעם הליכוד, עולה שורה של מעשים שחלקם לפי הטענות מגיע לכאורה לעבירות פליליות של ממש.

במכתב הבהיר יו”ר הוועדה כי לפי החוק הקיים הוא עצמו לא יכול להביא מיוזמתו לפסילת התוצאות בקלפיות המדוברות, וממילא בלי חקירה פלילית ממצה הראיות שיש עד כה לא מצדיקות זאת מבחינה ראייתית.

כמו כן, מבדיקות יזומות של ועדת הבחירות עצמה עולה חשד בנוגע לשתי קלפיות נוספות. באחת, ביישוב כסרא סמיע, כל תוצאות ההצבעה היו במספרים עגולים במדויק. בקלפי אחרת, בעפולה, הרישום בפרוטוקול לא תואם באופן מהותי את הרישום בגיליון ספירת הקולות ואת פתקי ההצבעה.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף ש"ס נתפסים
    14/07/2019 21:47
    משה
  1. ידוע שזאת השיטה שלהם. כך לחמו באמסלם באמנון יצחק ובאלי ישי, וכך הם מוסיפים לעצמם כמה מנדטים בכל מערכת בחירות. טוב שהאמת יוצאת לאור ונוכל להפסיק עם חילול ה’

    • אברהם   15/07/2019 12:06

      אך טעות בידך, המפלגה החרדית שנמצאת במוקד החקירה היא יהדות התורה, ש”זכתה” בתמיכתו של אלי ישי יקירך. ישנם זיופים קשים במודיעין עילית על ידי שימוש בתעודות זהות של אנשי הפלג. כמו כן בירושלים משקיפים של ג’ דחפו מאות מעטפות בשקר.
      ש”ס דווקא קיבלה שמונה וחצי מנדטים ומכח הסכם העודפים העניקה לג’ את המנדט השמיני.

  2. אני שמח לאכזב אותך
    15/07/2019 12:31
    אברהם
  3. אך טעות בידך, המפלגה החרדית שנמצאת במוקד החקירה היא יהדות התורה, ש”זכתה” בתמיכתו של אלי ישי יקירך. ישנם זיופים קשים במודיעין עילית על ידי שימוש בתעודות זהות של אנשי הפלג. כמו כן בירושלים משקיפים של ג’ דחפו מאות מעטפות בשקר.
    ש”ס דווקא קיבלה שמונה וחצי מנדטים ומכח הסכם העודפים העניקה לג’ את המנדט השמיני.

    • יוסי. אז בב   16/07/2019 10:27

      מה נעשה ומה נאמר, מנסים בכל דרך אפשרית להכפיש את שמם של שלוחי הציבור, ולרומם ולהדר את שמו של אלי ישי, אין לי שום דבר נגד הבן אדם, איש נפלא לכשעצמו, אך לצערי הרב טרם הבין שעבר זמנו בטל קורבנו. אז בבקשה כל “עדת” תומכיו בבקשה אל תפריעו ואל תפלגו, יש מועצת חכמים הלא כן, אז למה להכפיש. אם אתם כל כך מעוניינים בכח אקטרלי, תעזרו, תסייעו, תתנו יד בכל דבר שבקדושה ולא רק, ואולי רק אולי ישריינו לכם מקום לעוזר פלמנטרי במקום המאוד ראלי ביהדות התורה (69)