חמאס מאיים לנקום חיסול – וביבי הצהיר: “נערכים למערכה מפתיעה”

לאחר שאיש חמאס חוסל הבוקר מירי של חיילי צה"ל סמוך לגבול הרצועה - חמאס מאיים בתגובה: "הרג הפעיל לא יעבור ללא מענה, האויב יישא בהשלכות" • צה"ל: פעיל מכוח הריסון של חמאס זוהה כמחבל, האירוע יתוחקר
חיים טוויל
ח' תמוז התשע"ט / 11.07.2019 15:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי במערכת הביטחון “נערכים למערכה רחבה ומפתיעה” ברצועת עזה.

נתניהו הוסיף: “אני מעדיף שתהיה רגיעה, אך אין לנו אשליות שאפשר להגיע להסכם מדיני עם החבורה שרוצה למחוק את מדינת ישראל מהאדמה”.

מוקדם יותר הבוקר נהרג מחבל, איש הזרוע הצבאית של חמאס – בגבול רצועת עזה מירי צה”ל, ובארגון הטרור שיגרו מסר מאיים לישראל: “הרג הפעיל לא יעבור ללא מענה והאויב יישא בהשלכות”.

המחבל, מחמוד אחמד סאברי אל-אדהם, בן ה-28 מג’באליה, נהרג לאחר שכוח צה”ל פתח באש לעבר קבוצת פלסטינים בסמוך לבית חאנון.

מדובר צה”ל נמסר: “במהלך שעות הבוקר זיהה כוח צה״ל מספר פלסטינאים במרחב הגדר בצפון הרצועה. מתחקור ראשוני עולה, כי פעיל מכוח הריסון של חמאס הגיע למרחב הגדר בעקבות שני פלסטינאים שנעו בצמוד לה.

“בדיעבד עולה, כי כוח צה”ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה. האירוע יתוחקר”.

טלאל אבו-זרייפה, חבר בלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית וחבר בוועד צעדות השיבה אמר: “איננו יכולים לעמוד בחיבוק ידיים מול הפשעים שמבצעת ישראל, במיוחד לאור ההרוג הבוקר. החמ”ל המשותף של הפלגים מתכנס על מנת לדון בתגובה לפשעים של הכיבוש”.

בשבוע שעבר קיים נתניהו ישיבת קבינט באוגדת עזה ונפגש עם ראשי רשויות מהדרום. בתום הפגישה מסר כי “אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות