רשת בינ”ל? צעירה הוטסה בהריון לניו יורק והילד הועבר לזוג חרדי

צעירה פגועת נפש מבית חרדי הוצאה לארה"ב בתחבולה כדי לסחור בעובר שלה • לאחר הלידה, התינוק נמסר לאימוץ לזוג חרדי חשוך ילדים • בין העצורים בפרשה: ההורים המאמצים, עו"ד מב"ב ו'גביר' מברוקלין, החשוד כ'מאכער' • בעקבות התפתחות בחקירה, המאמצים השיבו הפעוט לישראל
חיים טוויל
ז' תמוז התשע"ט / 10.07.2019 13:01

בית המשפט התיר היום (רביעי) לפרסם פרטים על חקירת המשטרה בפרשה שזכתה לשם ‘איפה הילד’, המוגדרת ‘סחר בבני אדם’, שנחקרת מזה מספר שנים, אך מרביתה הייתה חסויה עד כה.

על פי החשד, זוג הורים חרדים חשוכי ילדים יצרו קשר באמצעות מתווך עם צעירה פגועת נפש, תושבת צפון הארץ, שהייתה בהיריון, במטרה לקבל ממנה את הילד.

הצעירה – בסוף שנות ה-20 לחייה, שבאה ממשפחה חרדית וננטשה על ידי משפחתה, הוטסה על ידי אפוטרופוסית שהיתה האחראית עליה ומונתה על ידי המדינה – לארצות הברית בתחבולה, דרכונה נלקח ממנה, והיא עברה ניתוח קיסרי בבית חולים, שלאחריו הוצא ממנה הילד, היום פעוט כבן שלוש – שנמסר בניו יורק לאימוץ לזוג חרדים חשוכי ילדים, מבלי שראתה אותו.

בחדשות 13 דווח, כי הצעירה הושכנה בדירת מסתור כשהיא במצב נפשי קשה מאוד ואף אושפזה במחלקה פסיכיאטרית.

בכל אותה תקופה, בני המשפחה של בן זוגה של הצעירה חיפשו אחריה, דיווחו על היעלמותה ודרשו מהרשויות לחקור האם היא הוצאה מישראל.

שמונה חודשים אחרי שיצאה את הארץ, הצעירה הצליחה ליצור קשר עם משפחתו של בן הזוג, ואלה דאגו להשיבה לישראל.

היא שבה, בלי התינוק שלה, ולאף אחד מהם לא היה פיסת מידע מה עלה בגורלו של התינוק.

לפי דיווח של יואב איתיאל באתר ‘וואלה’ – שהגיש את הבקשה להתיר את פרסום הבקשה – משטרת ישראל חוקרת את הפרשה מאז 2016. בתחילה נערכה החקירה על ידי היאחב”ל ובהמשך הועברה ליחידה המרכזית של מחוז צפון, שם היא עדיין מתנהלת. הרשויות בארצות הברית משתפות פעולה בחקירה.

לפי הדיווח בוואלה, לאחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירה ובהליכים נגד ההורים המאמצים האמריקנים, בראשית שנות ה-30 לחייהם, שהשיבו את הפעוט ארצה ומגדלים את הילד בישראל.

מחקירת הפרשה – שעל מרבית הפרטים שלה הוטל צו איסור פרסום – עולה חשד למעורבות של בכירים במערכות הבריאות והרווחה, ומתנהלים הליכים מקבילים בבתי משפט שונים ברחבי הארץ.

במסגרת הפרשה נעצרו גם עורך דין מבני ברק, כבן 55, החשוד כי נתן להליך האימוץ ייעוץ משפטי וכן איש עסקים אמיד מברוקלין, אב לתשעה, כבן 44, החשוד כ’מאכער’ שתיווך את העסקה.

ב’וואלה’ דווח עוד, כי לפני כארבעה חודשים, נעצרו גם שתי תושבות היישוב הצפוני בו מתגוררת הצעירה, אמו של הילד –  אחת מהן שהייתה אשת הקשר שלה למחלקת הרווחה, והשנייה הרבנית שהייתה האפוטרופסית שלה והוציאה אותה מהארץ. נעצרו גם ההורים המאמצים.

כל החשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

המעורבים חשודים בעבירות חמורות של קשירת קשר לפשע, גניבת ילד וסחר בבני אדם להולדת ילד. אם יועמדו לדין ויורשעו בעבירה זו הם צפויים לעוד 20 שנות מאסר.

גורם בכיר בתיק אמר לחדשות 13: “זהו תיק שלא נראה כמוהו במדינת ישראל. לראשונה יוגש כתב אישום על עבירת חטיפה לצורך סחר בעובר”.

עו״ד חוי קליין, מומחית לזכויות קטינים והוריהם שייצגה את משפחת התינוק שנחטף עם אימו, אמרה בתגובה: “במהלך השנים משרדי מייצג בתיקים של חטיפות ילדים ועוברים מבטן אימם, על ידי מיעוט מאורגן ואכזרי שלא בהליכי אימוץ ואומנה כחוק, ושהמשטרה והרשויות בישראל מכירים היטב ובדרך כלל, גם אם הגיבו, היה זה באיחור רב באופן שזכותם של הורים וילדים במדינת ישראל לביטחון בסיסי נפגעה קשות.

“המיעוט הפושע מתנהל כמדינה ועל פי חוקים משלהם ואני קוראת לכל מי שנפגע לאסוף כוחות ולא להיכנע, טובת ילדכם נשמעת ונראית גם אם נדרשת לכך לחימה משפטית לא פשוטה. ילד שייך להוריו ולא לאף גורם זר וכל הליך להעברת קטין מידי הוריו חייב לעבור דרך בית המשפט, כדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה ההבדל בין עובר חי לעובר מוקפא ?
    10/07/2019 13:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בעועבר מוקפא (פונדאות) המדינה מתירה סחר.