ר”ג תפעיל תחבורה בשבת • ליצמן וגפני: אדלשטיין אשם

מועצת העיר רמת גן אישרה להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות: הקווים לא יעברו בשכונות דתיות - ויגיעו לים ולמוקדי בילוי • גפני וליצמן בהודעה משותפת: "מהלך מחפיר ומביש. חציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות. צעד בוטה שיגרור מחיר פוליטי כבד נגדו"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשע"ט / 09.07.2019 22:26

מועצת העיר רמת גן החליטה הערב (שלישי) להפעיל לראשונה קווי תחבורה  מטעם העירייה בשבתות לאתרי הבילוי ולים, זאת לאחר שישיבה קודמת בנושא הסתיימה ללא החלטה.

לפי ההחלטה, שהתקבלה בתום דיונים סוערים, בנוסף לקווי מוניות השירות שעוברים בעיר בשבתות, יופעלו קווי שאטלים לים ולמוקדי הבילוי – לאחר שיימצא מפעיל. מועד הפעלת הקו עדיין לא נקבע סופית.

את ההצעה לחלל את השבת קידם ראש העיר כרמל שאמה הכהן, והערב היא אושרה ברוב של 15 חברי מועצה מול 6.

שאמה הבטיח כי הקווים לא יעברו בלב שכונות בעלות רוב דתי.

בתום הדיון אמר ראש העיר: “הנהלת העיר תפעל מייד להתקשרות עם מפעיל ותפרסם בהקדם את המסלולים וזמני פעילות. התווכחנו ומעתה כולנו אחים אוהבים ומכבדים אחד את השני. עם ישראל תלוי קודם כל באחדותו”.

ראשי ‘יהדות התורה’, ח”כ יעקב ליצמן וח”כ משה גפני פרסמו הודעה: “נפל דבר בישראל! לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת-גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל.

“מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן.

“יש להצטער על כך כי אמירתו של יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תח”צ בשבת – נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת-גן הערב, גם אם יו”ר הכנסת לא התכוון לכך”.

השניים הוסיפו: “‘יהדות התורה’ מביעה מחאה גדולה נגד ההחלטה המבישה. הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו”.

ח”כ אופיר סופר מהבית היהודי-האיחוד הלאומי צייץ בטוויטר בעקבות ההחלטה: “יש לי המון אהבה לעיר רמת גן. כצנחן היא זכורה לי כעיר מאוד מחברת, העיר המאמצת של הצנחנים. ואני שואל לאן לעזאזל אתה לוקח את זה כרמל שאמה? ובעבור מה – אהבת התקשורת? מה עם אהבת תושביך?”

ח”כ יאיר לפיד הגיב על ההחלטה: “מחזק את עיריית רמת גן. ישראל צריכה להיות חופשית ומכבדת כל אדם באשר הוא, את אורח חייו ומנהגיו”.

ח”כ אביגדור ליברמן הגיב: “אני מברך את עיריית רמת גן על ההחלטה לאפשר תחבורה ציבורית גם בשבת. זה נעשה במינון נכון ובהתחשבות. מקווה שגם עיריות נוספות ילכו בכיוון הזה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדוע אתם כאלה צבועים?!
    10/07/2019 07:08
    משה
  1. בסופו של דבר יש מלא מנגונים במדינת ישראל שכן מופעלים בשבת רק מאוד מפתיע שכנגדם החרדים לא יוצאים תיקחו לדוגמה את שדה התעופה שדה תעופה סוג של משמש כגבול מדינה ולרוב איננו נסגר על פי הסטטוס קוו רק בגורמים ביטחוניים מסויימים של סכנה קיימת ונשאלת השאלה המאוד פשוט. מדוע אין התרעמות כזאת לגבי נתב״ג? הפירוש שלי זה מכיוון שברגע שיהיה אותה לא יהיה להם דרך איפה לטוס ואז או אז זה יפגע גם בהם…