פרץ אמר: ההתבוללות ‘שואה שניה’ – והשמאל והרפורמים משתוללים

רפורמים, קונסרבטיבים ואישים בשמאל זועמים על שר החינוך שאמר בישיבת ממשלה: ההתבוללות בעולם - "כמו שואה שניה. איבדנו ככה מאז השואה 6 מיליון יהודים" • שטייניץ: "התבוללות זו לא בעיה קריטית" • יו"ר מרצ: ''שואה שניה? נישואים מעורבים באמריקה זה לא שואה. שר חינוך בושה''
חרדים 10
ו' תמוז התשע"ט / 09.07.2019 19:59

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר בישיבת ממשלה בשבוע שעבר, כי שיעור נישואי התערובת בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית הוא “כמו שואה שנייה” – וקומם עליו את הרפורמים ואנשי שמאל.

לפי דיווח של העיתונאי ברק רביד מחדשות 13, בישיבת הממשלה שהתקיימה ב-1 ביולי, הציגו אנשי המכון למדיניות העם היהודי את הדוח השנתי שלהם על מצב הקהילות היהודיות בעולם ובמיוחד בצפון אמריקה.

מי שנתן את הסקירה בישיבת הממשלה היה יו”ר המכון, דניס רוס, ששימש בתפקידים בכירים בבית הלבן בתקופת קלינטון, בוש ואובמה.

שר החינוך החדש רפי פרץ אמר במהלך הדיון כי היקף ההתבוללות בעולם ובמיוחד ביהדות צפון אמריקה הוא “כמו שואה שניה”. הרב פרץ הוסיף: “איבדנו ככה מאז השואה 6 מיליון יהודים”.

שר האנרגיה יובל שטייניץ יצא נגד דברי פרץ ואמר: “התבוללות זו לא בעיה קריטית. קודם כל צריך להפסיק לזלזל ביהודים שחיים באמריקה ורואים עצמם יהודים מבחינה היסטורית ותרבותית ולא רק דתית”.

בסיכום הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מוטרד פחות מהמגמות הפוליטיות בקרב יהודי ארה”ב  – תמיכה בדמוקרטים והתרחקות מישראל, אלא יותר מהמגמות הדמוגרפיות.

נתניהו אמר: “יש התרחקות מהיהדות של חלק גדול מהיהודים בארה”ב וקשה מאוד להשפיע על זה”.

דבריו של הרב פרץ עורר זעם בקרב קונסרבטיבים ורפורמים. מנכ”ל התנועה הקונסרבטיבית יזהר הס אמר: ”שר החינוך שב ומוכיח שהוא חף מהבנה בסוגיות יסוד, אך הפעם התעלה על עצמו. הצמדת המילים ‘שואה שנייה’ לתופעת הנישואים הבין-דתיים בתפוצות אינה אלא זילות השואה. אפילו הכחשתה. ורגע, פתאום מותר לדבר על ‘תהליכים’?”.

יו”ר מפלגת מרצ ניצן הורוביץ’ תקף גם הוא: ”שואה שניה? המשפחה שלי היתה בשואה. נישואים מעורבים באמריקה זה לא שואה. שר חינוך… בושה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברק
    10/07/2019 16:52
    יחיאל
  1. מימתי יש זקן לפקק…חחחחח

  2. צודק במאה אחוז
    10/07/2019 17:20
    יואל
  3. גדול המחטיאו יותר מההורגו

  4. צודק ב6 מליון אחוז!
    12/07/2019 00:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הרבי מחבד כתב לאדם שכתב לו שמתכנן להתחתן עם גויה:בזה הינך מסיע להיטלר!! כי גם הוא רצה למחוק את העם היהודי.