260 בנות עדיין בלי בית ספר I מרגי לפרץ: נקוט צעדים נגד האחראים

בשל התנהלותם הכושלת של בעלי תפקידים האמורים לפקח ולאכוף את ביצוע תקנות הרישום למוסדות החינוך החרדיים - כ-260 תלמידות עדיין לא משובצות למוסד חינוך
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשע"ט / 09.07.2019 17:26

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, פנה היום (שלישי) בקריאה לשר החינוך הרב רפי פרץ, למנכ”ל משרדו ולמחלקה המשרדית במשרד, להסיק מסקנות ולנקוט בצעדים כלפי בעלי התפקידים האמורים לפקח ולאכוף את ביצוע תקנות הרישום למוסדות החינוך החרדיים.

לדברי מרגי, בשל התנהלותם הכושלת של בעלי התפקידים, נכון לרגע זה כ-260 תלמידות עדיין לא משובצות למוסד חינוך – בניגוד לתקנות.

“כבר יותר משנתיים אשר הוסדר עניין רישום תלמידות בתקנות מפורטות וברורות אשר מטרתן הינה לסיים את כל סאגת שיבוץ התלמידות לא יאוחר מתאריך 30 ביוני, בתום כל שנת לימודים, מתוך כוונה כי כל תלמידה תצא לחופשה כאשר הינה יודעת היכן תלמד עוד חודשיים ימים, במטרה לצמצם ולמגר (עד כמה שניתן) את הצער הגדול אותו חוות התלמידות ובני המשפחה מידי שנה בתקופת הרישום”, כותב מרגי.

הוא הוסיף: “מנתונים שהגיעו לשולחני עולה תמונה עגומה ומזעזעת כאשר מעל 260 תלמידות, ברשויות השונות, בפיקוח המחוז החרדי, טרם שובצו למוסד חינוך עד לרגע זה.

“כיו”ר וועדת החינוך אני קורא לשר החינוך, למנכ”ל משרדו, וליועצת המשפטית של המשרד לבחון את התנהלות המחוז החרדי בסוגיית שיבוץ תלמידות למוסד חינוכי לשנה”ל תש”פ, בהסקת מסקנות כלפי בעלי תפקידים במשרד, אשר היו אמורים לפקח ולאכוף את יישום התקנות הלכה למעשה”.

העתקים מהמכתב נשלחו אל שמואל אבואב – מנכ”ל משרד החינוך, מתתיהו אנגלמן – מבקר המדינה, דינה זילבר – המשנה ליועץ המשפטי, ועו”ד אילת מלקמן – יועצת משפטית משרד החינוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות