אנו מתגרשים יותר, דורשים זכויות, ומפחדים מלשון הרע

מחקר המבוסס על התנהגות גולשים באתר 'זאפ משפטי' מתברר: יאיר נתניהו לא לבד - עלייה של עשרות אחוזים בתביעות לשון הרע שהגישו הישראלים השנה • צמיחה גבוהה של 65% ברצון להגיש תביעות • ומתי רוב הפניות אל עורכי דין לענייני משפחה כדי להגיש בקשה לגירושין?
נוחי גולד
ו' תמוז התשע"ט / 09.07.2019 12:51

מבדיקה שערך אתר ‘זאפ משפטי’ מקבוצת ZAP נראה, כי הציבור הישראלי מבקש לחקור וללמוד יותר אודות תהליכים משפטיים וזכויות המגיעות לו – בכסף, אך גם בכל הנוגע לזכות לכבוד וחתירה לתחושת צדק.

מתחילת 2019 ועד היום, ישנה עלייה של 81% בביקור ואיתור אחר עורכי דין ברשת.

עוד עולה מהנתונים, כי ישנה צמיחה גבוהה של 65% בכל הנוגע לרצון וצורך להגיש תביעה – קטנה כגדולה, החל מתביעות ייצוגיות וכלה בתביעה לפינוי מושכר, עוגמת נפש, ועד הבית ועוד.

מתחילת 2019 ועד היום, ישנה צמיחה של 41% – מול התקופה המקבילה אשתקד – בכל הנוגע לחיפוש מידע אודות גירושין. רוב הפניות לעורכי דין לגירושין ומשפחה הם ביום ראשון, ככל הנראה כאפקט נלווה לסוף השבוע המשפחתי.

היקף החיפושים, שרק הולך וגובר, הוא חיפוש מידע אודות השימוש בפוליגרף, שכירת שירותי חוקרים פרטיים, תביעת כתובה וצעדים משפטיים נוספים.

כמו כן, מתחילת 2019 ועד היום, נרשמה  צמיחה של 75% בכל הנוגע לחיפוש מידע אודות לשון הרע ושיימינג ברשתות החברתיות.

מתחילת 2019 ישנה גם צמיחה של 70% בביקושים על מידע סביב עולמות הקנאביס – החל מרישיונות לחוות גידול וכלה במידע סביב אישורים לעולמות הפוסט טראומה ונכויות.

עו”ד אדם ברקוביץ, מנהל אתר זאפ משפטי: “אנו מזהים דפוס, הולך וגובר, של הציבור הרחב לחקור וללמוד יותר אודות תהליכים משפטיים וזכויות המגיעות לו. מתחילת השנה ועד היום ישנה עלייה של 81% בביקוש ואיתור אחר עורכי דין ברשת.

“הגולשים היום מחפשים ללמוד ולדעת יותר ויותר – גידול של עשרות אחוזים בקריאת מאמרים בתחום המשפט, שאלות בפורומים ולמידה עצמית של הזכויות דרך אתרי המשפט השונים והרשתות החברתיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות